Agent jedynie sprzedaje usługi, nie wykonuje ich. Nie jest mu więc potrzebna specjalistyczna wiedza. Usługi są bardzo prosto i czytelnie opisane. Każdy może zostać agentem, niepotrzebna jest żadna wiedza i umiejętności - to wszystko jest po stronie Inkubatora.
Jolanta Lesisz, specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu
Poniedziałek
06.04.2015
Jolanta Lesisz z Inkubatora Eksportu opowiada o sprzedaży usług związanych z wprowadzaniem polskich firm na rynki zagraniczne.
 

Czym się zajmuje i jakich klientów pozyskuje Inkubator Eksportu?
Inkubator Eksportu powstał z myślą o mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, które chcą szybko, niedrogo, profesjonalnie i skutecznie wejść na rynki zagraniczne. Inkubator świadczy usługi dla firm różnych branż, które chcą rozwijać się poprzez eksport.

Jakie usługi świadczy Inkubator Eksportu?
W największym skrócie wygląda to tak. Najpierw wyszukujemy potencjalnych klientów na wybranym rynku zagranicznym. Następnie tworzymy i tłumaczymy ofertę polskiej firmy na wybrany rynek, czyli tłumaczymy stronę www, tworzymy katalog z opisem produktów w danym języku oraz cennik z cenami przeliczonymi na walutę kraju docelowego. Następnym krokiem jest mailing do wyszukanych klientów z ofertą współpracy oraz telefony w celu omówienia szczegółów oferty. Celem jest doprowadzenie do próbnego zamówienia lub umówienie spotkania w celu prezentacji oferty. Do tego zawsze dokładamy linki sponsorowane dla potencjalnych klientów w danym kraju oraz optymalizujemy witrynę klienta pod kątem wyszukiwanych fraz na danym rynku. A wszystko staramy się wykonywać szybko, niedrogo i skutecznie.

Jaka jest pewność, że polskim firmom uda się wejść na rynki zagraniczne?
Pewności, że firma od razu rozpocznie eksport nie ma żadnej. Pewne jest to, że my znajdziemy dla obsługiwanej firmy potencjalnych klientów zagranicznych i dotrzemy do nich z ofertą. Ale niestety nie zawsze ta oferta jest na tyle konkurencyjna aby potencjalni klienci zagraniczni chcieli od razu kupować dany towar. Mniej więcej połowie firm udaje się wejść na wybrany rynek zagraniczny już przy pierwszej próbie. Na konkurencyjność oferty polskich firm niestety wpływu nie mamy. Nie ma jednak innej drogi dla polskich firm chcących rozwijać się poprzez eksport jak nieustanne próby przedstawiania swojej oferty potencjalnym klientom na różnych rynkach i jej ciągła modyfikacja pod kątem wybranych krajów.

Jakie rynki obsługuje Inkubator Eksportu?
Obsługujemy wszystkie kraje Unii Europejskiej oraz Rosję, Białoruś, Kazachstan i Ukrainę. Cały czas jednak powiększamy ofertę o nowe kraje. Jednak najczęściej klienci na początek swojej ekspansji wybierają rynki najbliższe geograficznie, tj.: Niemcy, Czechy, Słowację i Rosję.

Na czym polega system agencyjny Inkubatora Eksportu?
Mamy bardzo atrakcyjną ofertę w zakresie wprowadzania polskich firm na rynki zagraniczne i chcemy aby nasza oferta dotarła do jak największej ilości przedsiębiorstw. Dlatego uruchomiliśmy system partnerski, który polega na pośrednictwie agentów w sprzedaży usług Inkubatora Eksportu. Agenci pozyskują klientów, a my wprowadzamy ich na rynki zagraniczne.  

Kto może zostać przedstawicielem Inkubatora Eksportu?
Może to być nowa firma lub działająca, np. biuro rachunkowe lub agencja finansowa, która rozszerzy dotychczasową działalność o sprzedaż usług eksportowych. Agent jedynie sprzedaje usługi Inkubatora, nie wykonuje ich. Nie jest mu więc potrzebna specjalistyczna wiedza. Usługi są bardzo prosto i czytelnie opisane. Każdy może zostać agentem, niepotrzebna jest żadna wiedza i umiejętności - to wszystko jest po stronie Inkubatora.

Jakie są warunki przystąpienia do sieci?
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,5 tys. zł. W zamian za nią partner otrzyma szyldy, katalogi i inne materiały promocyjne. W trakcie współpracy przedstawiciel sieci będzie uiszczał opłatę marketingową w wysokości 200 zł. Agenci czerpią dochody z prowizji od sprzedaży usług Inkubatora, która wynosi 20 proc. Zyski wahają się na poziomie od 2 tys. zł do 12 tys. zł miesięcznie. Nie ma opłat i kar za zerwanie umowy o współpracę.


POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020