Ostrożne plany

K&L Design Group w tej chwili zrzesza osiem salonów fryzjerskich. Pięć z nich działa w Warszawie: w galerii Mokotów, Promenadzie, przy markecie Leclerc na Bielanach, w centrum miasta przy ul. Emilii Plater oraz przy ul. Odkrytej na Tarchominie. Oprócz tego partnerskie salony są w Wieluniu, Brodnicy i Grodzisku Mazowieckim. W ciągu najbliższych trzech lat sieć ma się powiększyć o co najmniej cztery kolejne.
– W planach jest otwarcie czterech salonów w nowopowstających centrach handlowych. Mamy już podpisane umowy. Dwa z nich będą mieścić się w Warszawie – mówi Bożena Kurek, współtwórca grupy.
Ostatnio partnerem K&L został Jerzy Świąder.
– Prowadzę salon kosmetyczny w Grodzisku Mazowieckim. Pomyśleliśmy z żoną, że warto byłoby poszerzyć zakres usług i uruchomić też salon fryzjerski – opowiada franczyzobiorca. – Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tą branżą, bo jeszcze niedawno pracowałem na etacie w banku. Fachowa pomoc była mi więc bardzo potrzebna. Przez znajomych dowiedziałem się o istnieniu K&L Hair Design Group. Dzięki franczyzodawcy udało mi się uniknąć zbędnych kosztów przy otwieraniu salonu. Doradzono mi w doborze sprzętu, kontrahentów, wyborze pracowników.
K&L Hair Design Group zrzesza salony fryzjerskie na zasadzie partnerskiej. Franczyzodawca nie pobiera opłat za przystąpienie do grupy. Jednak trzeba pamiętać, że całkowity koszt urządzenia salonu spoczywa na jego właścicielu.
– Nie dajemy salonu w prezencie – podkreśla Bożena Kurek. – Doradzamy przy wyborze lokalizacji, pomagamy zaprojektować wnętrze, wybrać i zweryfikować pracowników. Udostępniamy nasze kontakty do partnerów handlowych, np. producentów mebli czy dostawców kosmetyków i możliwość skorzystania z nich na wynegocjowanych przez nas warunkach. Ale nie jest to wymóg. Jeżeli ktoś znajdzie np. tańszego producenta mebli może oczywiście skorzystać z jego usług. Narzucamy już natomiast styl salonu. Nie chcemy, aby wszystkie były identyczne, ale wymagamy, aby były spójne w kolorystyce i formie.
Salony należącego do grupy K&L Hair Design mają najczęściej 50-60 m2 powierzchni. Właściciel przygotowuje je i wyposaża sam, ale projekt aranżacji wnętrza musi zostać zatwierdzony przez franczyzodawcę. Dopuszczalne kolory to szarość, czerń, biel i delikatne beże. Koszty remontu i adaptacji lokalu zależą m.in. od lokalizacji, stanu pomieszczeń. Jeśli chodzi o przystosowanie salonu w centrum handlowym, wydatek sięga 150 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze kupno wyposażenia. Przy wielostanowiskowych salonach – a takie są w galeriach – to kwota dodatkowych 100 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU




























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Perfect Look Clinic to sieć salonów beauty, która już od 8 lat doskonali model biznesowy i dynamicznie rozwija się za pośrednictwem franczyzy oraz sieci własnej.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.