Uroda popłaca
Arkadiusz Wojtczak, menedżer ds. partnerstwa i franczyzy ImageCentrum
Twierdzicie, że gabinet kosmetyczny może otworzyć każdy. Ale czy warto?
Nasza branża dynamicznie się rozwija. Czasy, w których obecnie żyjemy sprawiają, że ludzie dbają o swój wizerunek, czują silną potrzebę relaksu, jaki zapewnia im salon kosmetyczny. Dlatego pojawia się coraz więcej salonów kosmetycznych. Przez ostatnie lata rynek staje się coraz bardziej profesjonalny – gabinety proponują dziś znacznie więcej niż podstawowe zabiegi jak manicure czy zabiegi pielęgnacyjne na bazie masek algowych i są wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia.
W materiałach dotyczących Instytutów Kosmetologii i Salonów Kosmetycznych Image można przeczytać, że świadczycie usługi związane z zabiegami kosmetycznymi z dziedziny tzw. kosmetologii estetycznej. Co to właściwie znaczy?
Do zabiegów z kosmetologii estetycznej używamy nie tylko podstawowych kosmetyków i urządzeń, lecz również bardziej zaawansowanych, takich jak lasery diodowe, urządzenia do modelowania sylwetki z wykorzystaniem fal radiowych czy lasera biostymulującego.
Czy przekłada się to na kwotę inwestycji w wasz biznes?
Osoba zainteresowana otwarciem salonu kosmetycznego Image musi liczyć się z wydatkiem co najmniej 50 tys. zł, a w przypadku Instytutu Kosmetologii kwota ta wzrośnie minimum dwukrotnie. Instytuty Kosmetologii świadczą więcej specjalistycznych usług niż salony kosmetyczne Image, dlatego wymagają większej powierzchni lokalu i kupna bardziej zaawansowanych urządzeń do wykonywania zabiegów. Minimalna powierzchnia lokalu dla salonu wynosi 45 m2, a dla instytutu 80 m2. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca zobowiązany jest tylko do comiesięcznego kupowania od nas kosmetyków za kwotę co najmniej 200 zł. Nasze salony kosmetyczne zaczynają być rentowny zazwyczaj po trzech miesiącach od otwarcia, a zwrotu z inwestycji franczyzobiorca może się spodziewać po upływie około roku.
Pierwszy salon kosmetyczny marki powstał w 1996 roku w Koninie. Co się zmieniło od tego czasu w firmie?
Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce kilku marek kosmetyków oraz całej gamy urządzeń. Regularnie uczestniczymy w najważniejszych wydarzeniach w branży, takich jak kongresy i targi. Nasze produkty otrzymują nagrody dla najlepszych w swoich kategoriach. Stawiamy przede wszystkim na długotrwałą współpracę z naszymi partnerami. Nasz zespół składa się z kosmetologów, lekarzy, szkoleniowców, specjalistów ds. marketingu, pracowników biurowych, w sumie prawie 20 osób, które każdego dnia pracują nad ulepszaniem kosmetyków, urządzeń, procedur zabiegowych. Obecnie w naszej sieci działa 12 salonów kosmetycznych ImageCentrum.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój w Polsce. Obecna na całym świecie co dwie sekundy sprzedaje dwa flakony perfum o pojemności 30 ml.
Polska branża fitness rozwija się w szybkim tempie. Które franczyzy sprzedają licencję na biznes w tej branży? O tym przekonasz się 24-26 października w PKiN w Warszawie na Targach Franczyzy.
– Próg rentowności w studiu EMS jest znacznie łatwiejszy do osiągnięcia w porównaniu z tradycyjnymi siłowniami i klubami fitness – mówi Kacper Orłowski, dyrektor ds. franczyzy in.Time.
Body Evolution proponuje franczyzobiorcom tańszą lub droższą opcję współpracy.
Insway proponuje biznes w branży wellness wykorzystujący terapie naturalne i nowoczesne technologie. Dla kogo jest ta franczyza i jakie są warunki współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.