Bieg po zyski

Aktywny tryb życia zdobywa coraz więcej zwolenników nad Wisłą. W Polsce działa 2,5 tys. klubów fitness, w których siódme poty wylewa 2,7 mln członków. W ubiegłym roku tego typu placówki zarobiły łącznie 3,6 mld zł, głównie z tytułu składek członkowskich.
– Większość klubów znajduje się w rękach prywatnych właścicieli, a w porównaniu z resztą Europy rozdrobnienie polskiego rynku jest znaczne – mówi Marcin Diakonowicz, partner w dziale audytu, Lider Sports Business Group Deloitte.
O tym, jak duży jest potencjał wzrostu polskiego rynku fitness, świadczą nastroje samych właścicieli działających w Polsce klubów. Według jednej trzeciej z nich przychody z prowadzonej działalności wzrosną w tym roku powyżej 7,5 proc. Z kolei blisko połowa respondentów spodziewa się, że wzrost ten wyniesie pomiędzy 2,5 a 7,5 proc.
Nic dziwnego, że zainteresowanie tą branżą rośnie. Nowych sieci klubów fitness – również we franczyzie – przybywa z roku na rok. Jednym z nich jest koncept 36 minut, którego nazwa nie jest przypadkowa. Właściciel marki, spółka Kravter, proponuje swoim klientom przeprowadzenie kompleksowego treningu, który trwa właśnie 36 minut.
– Przez 36 minut można wyćwiczyć wszystkie kluczowe dla zdrowia i ogólnego rozwoju fizycznego partie mięśni – zapewnia Krzysztof Kopka, prezes Kravter. – Rekomendujemy dwa treningi na 10 dni, co zajmuje raptem 3,5 godziny w miesiącu. Wszystko dzięki systemowi treningów i nowoczesnemu sprzętowi, którym dysponujemy. Każda wyposażona w komputer i wyświetlacz LCD maszyna sprawia, że ćwiczenie na niej jest łatwiejsze, a podłączenie każdej z nich do prądu skutkuje brakiem obciążenia w postaci hantli i dokładanych odważników. Poza tym po wsunięciu karty chipowej do maszyny, na której zapisywane są wszystkie parametry oraz plan treningowy ćwiczącego, automatycznie dopasowuje ona obciążenie i zakres możliwego ruchu – zachwala.
Osoba zainteresowana inwestycją w koncept 36 minut powinna dysponować co najmniej 200 tys. zł oraz posiadać zdolność kredytową, która umożliwi jej wyleasingowanie maszyn o wartości 400 tys. zł. Opłata wstępna to wydatek 100 tys. zł. Franczyzobiorca będzie musiał co miesiąc płacić na rzecz franczyzodawcy w sumie 2 tys. zł opłaty bieżącej i na marketingowej. Lokal, w którym będzie mieścił się klub fitness powinien mieć minimum 150 m2, na jego adaptację potrzeba zazwyczaj 100 tys. zł.
Kluby 36 minut otwierane są w dużych miastach, obecnie franczyzodawca poszukuje franczyzobiorców przede wszystkim z Warszawy, Wrocławia i Krakowa. Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi pięć lat, czyli franczyzobiorca może liczyć średnio na mniej więcej 10 tys. zł dochodu miesięcznie.
W sieci aktualnie działają cztery kluby fitness, w tym dwa franczyzowe.
ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Franczyzodawca Fit+ zauważa, że Polska podąża śladem Europy Zachodniej, gdzie na siłowniach można spotkać nawet osiemdziesięciolatków. U nas ten trend dopiero się kształtuje.
Xtreme Fitness Gyms to jedna z najszybciej rozwijających się sieci klubów fitness w Polsce. Nasza misja to nie tylko promowanie zdrowego stylu życia, ale także dostarczanie stabilnego i rentownego modelu biznesowego dla naszych franczyzobiorców.
– W sporcie i biznesie musisz wiedzieć, czego chcesz, jaki jest twój cel – mówi Piotr Rasiński, kulturysta i franczyzobiorca Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.