Wyznaczamy trendy

Daniel Kucharski, prezes Pijalni Czekolady E. Wedel.
Czy tradycyjne pijalnie czekolady mogą dziś skutecznie konkurować z sieciowymi kawiarniami w amerykańskim stylu?
Polska to stosunkowo młody rynek gastronomiczny, a Polacy ciągle jeszcze odkrywają przyjemności płynące z odwiedzania kawiarni. To segment z perspektywami dynamicznego rozwoju, który zapewne będzie przechodził konsolidacje. Analizujemy trendy rynkowe, a także uważnie śledzimy potrzeby konsumentów, ponieważ zależy nam na ciągłym doskonaleniu oferty i jakości obsługi. Model biznesowy Pijalni Czekolady jest wyjątkowy i nie mamy dużej konkurencji. Konsumenci doceniają wysoką jakość naszych ciast i deserów, obsługę kelnerską oraz unikatową atmosferę. Traktujemy każdego gościa indywidualnie, staramy się wyznaczać trendy na rynku dla podobnych lokali, dbając o każdy, nawet najmniejszy szczegół.
Jakie korzyści daje Państwu rozbudowa sieci we franczyzie?
Współpraca franczyzowa przede wszystkim umożliwia nam większą dynamikę rozwoju. Zazwyczaj także franczyzobiorcy oferują najlepsze, najbardziej atrakcyjne lokalizacje z danego regionu i znają specyfikę swojego rynku. Obecnie sieć Pijalni Czekolady E.Wedel liczy 21 lokalizacji, w tym 13 punktów własnych oraz 8 franczyzowych. Ostatni lokal otwarty został w czerwcu tego roku w Zakopanem, przy Krupówkach. W najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcia, przyszły rok będzie jeszcze bardziej intensywny – zamierzamy uruchomić siedem nowych kawiarni, w tym również franczyzowe. Należy jednak pamiętać, iż rozwój uwarunkowany jest wieloma czynnikami, np. koniunkturą czy podażą atrakcyjnych lokalizacji.
Jakie lokalizacje są dla firmy najbardziej atrakcyjne?
Chcemy być jak najbliżej naszych konsumentów, dlatego skupiamy się przede wszystkim na lokalizacjach w większych miastach oraz atrakcyjnych turystycznie miejscowościach. Wybieramy miejsca przy rynkach, deptakach, a także w centrach handlowych. Obecnie Pijalnie Czekolady E.Wedel funkcjonują głównie w największych miastach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk i Sopot, ale nasi franczyzobiorcy prowadzą swoje punkty również w mniejszych miejscowościach, jak Nałęczów czy Białystok. Poszukujemy partnerów zainteresowanych otwarciem Pijalni właśnie w tego typu lokalizacjach. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie, ważne by proponowana lokalizacja była atrakcyjna dla konsumenta.
Jakie są Państwa wymagania wobec franczyzobiorców?
Otwarcie kawiarni nie jest łatwym zadaniem. Znalezienie odpowiedniej lokalizacji czy spełnienie wstępnych wymagań wiąże się z wieloma trudnościami. Z naszego doświadczenia wynika, że największy kłopot sprawia franczyzobiorcom zrozumienie i spełnienie wysokich standardów jakościowych, dotyczących zarówno obsługi klienta, jak i jakości oferowanych produktów. W związku z tym przy doborze partnerów franczyzowych prowadzimy staranną selekcję, aby ostatecznie z tej współpracy najbardziej zadowolony mógł być konsument. Nie możemy sobie pozwolić na utratę zaufania do naszej marki. Podstawowe wymagania lokalowe to powierzchnia od 80 do 200 m2. Orientacyjna suma inwestycji to ok. 650-800 tys. zł, w zależności od specyfiki danej lokalizacji. W tej kwocie ujęta jest opłata licencyjna oraz przybliżone koszty wyposażenia i adaptacji lokalu, które zależne są oczywiście od jego stanu i powierzchni. Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od wysokości obrotu i poziomu inwestycji i wynoszą do 8 procent. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to 4-5 lat.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes otworzyć w dużym albo średnim mieście? Franczyza daje odpowiedź i na takie pytanie.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali