Przepis na lokalną pizzerię

Pizzeria u Benka działa w Mławie już ponad cztery lata.
– Na lokalnym rynku mamy bardzo mocną pozycję – mówi Radosław Borkowski, właściciel restauracji. – Zaglądają też do nas goście z innych regionów kraju, którzy przejeżdżają tędy trasą E7. Często mówią, że chcieliby zjeść taką pizzę w swoim mieście, m.in. stąd wziął się pomysł rozwoju we franczyzie. Mamy produkty wysokiej jakości, sprawdzoną recepturę i model działania lokalu, czemu nie podzielić się tym z innymi? Pamiętam, jak sam bałem się, startując w tej branży przed kilku laty. Teraz mogę pomóc tym, którzy mają podobne obawy i nie wiedzą, od czego zacząć.
Licencja za ciasto i standardy
Przygotowując ofertę franczyzową, Radosław Borkowski bazował na własnych doświadczeniach.
– Sam też zastanawiałem się kiedyś nad otwarciem lokalu franczyzowego, ale obawiałem się, że nie będzie mnie stać na opłaty z tym związane – mówi. – Dlatego zdecydowałem, że teraz sam takich opłat nie będę pobierać.
Franczyzobiorcy „Pizzerii u Benka” nie będą płacić opłaty licencyjnej za udostępnienie know-how ani opłat bieżących czy marketingowych. Franczyzodawca wymaga jednak, by u niego zaopatrywali się w ciasto do wypieku pizzy, sery oraz wędliny, potrzebne do wyrobu włoskiego przysmaku (narzuca marżę w wysokości 10-15 proc., czym rekompensuje sobie de facto brak innych opłat). Zastrzega sobie też prawo do kontrolowania jakości i świeżości pozostałych produktów. Franczyzobiorcom zapewnia szkolenia dla całego personelu: kucharzy, pomocników, kelnerów, a nawet kierowców, dowożących zamówienia do klientów.
– Także już po otwarciu lokalu, przez jakieś dwa miesiące, chcemy czuwać na miejscu nad tym, czy wszystko dobrze idzie – dodaje Radosław Borkowski. – Zwykle pierwszy miesiąc jest dobry, ale już drugi i trzeci bywają gorsze, bo mija urok nowości. Wtedy trzeba mocno pilnować standardów, jakości, by nie zniechęcić gości.
Według szacunków właściciela, w pizzerię o wielkości 100 m2 należy zainwestować do 100 tys. zł. Ta kwota powinna wystarczyć na adaptację lokalu oraz jego pełne wyposażenie. Zalecane lokalizacje to miasta powyżej 20 tys. mieszkańców.
– Trzeba wypiec minimum 40-50 placków dziennie, aby pokryć koszty odpalenia pieca. W mniejszych miastach trudno osiągnąć taki przepływ klientów – mówi Radosław Borkowski.
Jego zdaniem, po trzech miesiącach działalności dobrze zarządzany lokal może zacząć zarabiać na koszty stałe. Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około dwóch lat.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali