Dlaczego biznes się nie udaje?

Odbierz pierwszą lekcję biznesu i zrealizuj marzenie o własnej firmie. Sprawdź, co należy zrobić, żeby uniknąć kłopotów w biznesie. Przedstawiamy 10 instrukcji na sklep spożywczy znanej marki. Otwieramy bar, szkołę latania, kawiarnię i rozlewnię wód mineralnych. Jarosław Kuźniar zdradza nam biznesowe plany. Bilet na targi Franczyza 2015 gratis.
 

W wrześniowym numerze 9/2015 (127)

Biznes na czasie

Dlaczego biznes się nie udaje?
Komu raz zajrzało w oczy widmo bankructwa, ten nigdy już nie spojrzy na biznes w ten sam sposób. Od przedsiębiorców, którym udało się zawrócić znad przepaści, można się sporo nauczyć...

Flesz

Znane marki na Targach Franczyza
Wydłuża się lista firm, które zaprezentują swój pomysł na biznes podczas targów Franczyza w Pałaców Kultury i Nauki 15-17 października. Dla czytelników bilet na targi gratis!

Supertemat

Sam sklep to za mało
Na rynku handlowym obniżanie cen nie wystarczy, by przyciągnąć klienta. Dlatego osiedlowe sklepy biorą się za wypiek pieczywa na miejscu, a supermarkety budują własne wędzarnie.

Renesans spożywczaków

Małe sklepy spożywcze opierają się wielkopowierzchniowym konkurentom. Umożliwiają to skutecznie franczyzodawcy.

Pojedynek grubych ryb

Udział supermarketów w rynku rośnie. Dzięki bogatej ofercie są w stanie skutecznie przeciwstawić się agresywnej polityce cenowej dyskontów.

Zarabiają na konkretach

Sieci sprzedaży produktów specjalistycznych mocno stawiają na franczyzę. I wierzą, że koniunktura na ich rynkach będzie coraz lepsza.

W supertemacie przegląd sklepów spożywczych i przemysłowych na licencji: Delikatesy Centrum, Odido, Żabka i Freshmarket, Carrefour, Intermarche, SPAR, Piotr i Paweł, Husse, MSC Alkohole, Czas na Herbatę.

Własny Biznes

Wszystkie biznesy Kuźniara
– Kiedyś dziennikarstwo było tylko moją pasją, dziś jest też zawodem. Pomyślałem, że może uda się tak też z podróżowaniem – mówi Jarosław Kuźniar, dziennikarz, właściciel biura podróży Fabryka Rozsądku oraz portalu goforworld.com.

Mam firmę

Firma w przestworzach
Szkoły latania zapełniają się chętnymi do zdobycia licencji pilota. Za podstawowe szkolenie lotnicze trzeba zapłacić 25 tys. zł.

Bar dla studentów
Studenci lubi zjeść dobrze, dużo, niedrogo i szybko. Trzeba się trochę nagimnastykować, by spełnić wszystkie te warunki.

Pieniądze czerpane ze źródła
Wysokiej jakości woda nie wystarczy, żeby rozlewnia była zyskowna. Trzeba mieć jeszcze oryginalny pomysł na sprzedaż.

E-firma

Wypożycz swój garaż
Samochód musi gdzieś stać, a przy zmniejszającej się liczbie miejsc postojowych, parkingi stały się dobrem rzadkim, na którym można zarobić. Jeśli masz miejsce w garażu w popularnej okolicy, możesz je wynająć za pośrednictwem strony iParkomat.pl.

Biznes Style

Polak marzy o firmie. 1. lekcja biznesu
Pomarzyć dobra rzecz, ale zrealizować marzenie – jeszcze lepsza. Także to o własnej firmie. Dlaczego więc tak wielu z nas z tego marzenia rezygnuje? Przecież praca na etacie, nawet w oparciu o bezterminową umowę o pracę, jest tylko złudną stabilizacją… Najpewniejszym pracodawcą jest dla siebie każdy z nas.

Biznes na szpilkach

W żłobku rojno jak w ulu
Ewa Kobierska  i Karolina Dorożała postanowiły otworzyć żłobek połączony z biurem coworkingowym. Liczą, że szybko zapełni się on dziećmi i rodzicami pracującymi jako freelancerzy.

Anna cała w hortensjach
Zielono Mi to sklep ogrodniczy i kawiarnia w jednym. Odwiedzając to miejsce, co druga osoba ma skojarzenie z „Tajemniczym ogrodem”…  
– A może wystarczy, że ogród jest piękny? Czy muszą w nim jeszcze mieszkać wróżki? – pyta Anna Kowalska, właścicielka i gospodyni tego miejsca.

Na prawo patrz

Biznes w zawieszeniu
Zawieszenie wykonywania działalności może zdjąć z nas koszty ubezpieczenia społecznego. Najpierw jednak trzeba spełnić kilka formalności.

Sonda

Negocjacje, czyli sztuka kompromisu
Zapytaliśmy przedsiębiorców o tajniki rozmów biznesowych – czyli w czym ustępują franczyzodawcy, a co chcą wynegocjować franczyzobiorcy.

ABC firmy

Nie daj się okraść
Złodziej tylko czeka na okazję, aby narazić cię na straty finansowe. Są sposoby na to, by skutecznie utrudnić mu realizację niecnego planu.

ABC franczyzy

Franczyzodawco, niech cię zobaczą
Wielu franczyzodawców tak bardzo skupia się na marketingu swoich produktów i usług, że zapomina o promocji licencji na biznes. Szczególnie w internecie. To błąd.

Steki menedżera

Biznes połączony z misją
– Jeszcze pięć lat temu eksperci wieszczyli spadek liczby aptek w Polsce. Tymczasem w ciągu ostatnich trzech lat przybyło ich ponad tysiąc. Co druga należy do jakiejś sieci – mówi Ewa Wasiak-Zasada, wiceprezes zarządu sieci aptek Dbam o Zdrowie.

Mój franchising

Salon spod igły
– Rok temu niewiele wiedziałem o biznesie odzieżowym. Dzisiaj to moje oczko w głowie – mówi Wojciech Kasprzyk, franczyzobiorca Pawo.

Bank ciągle się zmienia
– Jedyny pewnik w branży finansowej to ciągła zmiana, ale nie zamieniłbym tej branży na żadną inną – mówi Grzegorz Warakomski, partner Eurobanku.

Lokal na biznes

Loki i koki w sąsiedztwie biura
Jeśli jesteś fryzjerem-artystą, za którym wierni klienci pójdą nawet do piekła, to nie ma znaczenia, gdzie otworzysz swój salon. Ale jeśli chcesz powalczyć o nową klientelę, poszukaj lokalu w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych, a jeszcze lepiej... dużych biurowców.

Nasz tester

Kac Wawa Parano
Dziennikarz nie wielbłąd, pić musi. Gdy więc przychodzi mu sprawdzić standardy w stołecznych pijalniach wódki, pokornie składa wątrobę na ołtarzu czwartej władzy.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.

Miesięcznik dostępny jest także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony w:


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748