W październikowym numerze 10/2015 (128)
Biznes na czasie
Załóż firmę krok po kroku
Kariera przedsiębiorcy zaczyna się od pomysłu. Żeby jednak dojść do pieniędzy, trzeba najpierw przeprawić się przez gąszcz rynkowych formalności i urzędowych formalności. Podpowiadamy, jak skutecznie wyruszyć w podróż do własnego biznesu.
Flesz
Jaki biznes zrobić?
Odwiedzający Targi Franczyza 2015 będą mieli w czym wybierać. W dniach 15-17 października w Pałacu Kultury i Nauki swoje pomysły na biznes zaprezentuje aż 150 firm franczyzowych. Gościem specjalnym będzie Jarosław Kuźniar.
Mam firmę
Firma w dobrej formie
Wraz z końcem lata i spadkiem temperatur na zewnątrz siłownie i kluby fitness ponownie wypełniają się entuzjastami aktywnego trybu życia. Możliwości mają wiele, bo konkurencja na rynku jest ogromna.
Ręce, które leczą i zarabiają
Fizjoterapeuci z powołania nie traktują swojej działalności jako typowego biznesu, który wypełni ich kieszenie pieniędzmi. Jest to, oczywiście, ich źródło utrzymania, ale liczą się przede wszystkim misja i pasja.
Wykreowane zyski
Dzięki portalom plotkarskim, blogom oraz przekonaniu, że profesjonalny wizerunek to klucz do sukcesu, styliści mocno wkraczają na rynek pracy. Za pieniądze doradzają, jak odnaleźć własny styl. Ile zarabiają?
Winne życie polskich jabłek
Wino z jabłek nie musi być „jabolem”. Taką tezę postanowili udowodnić Rafał Pawliński i Jarosław Goławski i stworzyli półwytrawne wino jabłkowe, produkowane zgodnie ze sztuką winiarską. Właśnie ruszają na podbój kraju.
E-firma
Biznes na talerzu
Grzegorz Wojciechowski miał dość marnowania czasu na długotrwałe sprawdzanie, co danego dnia serwują na lunch pobliskie restauracje. Stworzył więc serwis, w którym okoliczni restauratorzy na bieżąco aktualizują menu. Ułatwił sobie życie, a przy okazji zarobił.
Na tropie pastylek
Właściciele serwisu GdziePoLek.pl postanowili pomóc tym, którzy nie mają zdrowia, żeby chodzić od apteki do apteki w poszukiwaniu rzadkiego leku.
Wirtualna kancelaria
Założyciele Uważaj.pl zdecydowali się stworzyć serwis prawniczy, który w jasny i prosty sposób przybliżyłby przeciętnemu Kowalskiemu meandry prawa.
Własny biznes
A jak aktorstwo, B jak biznes
– Początkowo chciałem połączyć moją galerię Garaaż, concept store z kawiarnią. Niestety, sanepid nam to uniemożliwił – mówi Krystian Wieczorek, aktor, właściciel galerii artystycznych prezentów Garaaż.
Supertemat
Rynek nieruchomości znów rośnie
Walka o klienta na rynku nieruchomości staje się coraz bardziej zacięta. Małe biura, by się w niej liczyć, muszą poważnie rozważyć przystąpienie do sieci franczyzowej.
Transakcje pod znaną marką
Nowoczesne biuro nieruchomości musi robić znacznie więcej, niż tylko pośredniczyć w transakcjach. By poszerzyć portfel usług, ich właściciele pomagają też w uzyskaniu kredytu.
W supertemacie przegląd biur nieruchomości na licencji: Północ Nieruchomości, Global Real Estate, WGN Nieruchomości, Investor Nieruchomości, Świat Nieruchomości, Freedom Nieruchomości, Re/Max Polska.
Franczyza na miarę
Biznes, który leczy i pielęgnuje
Popularne na zachodzie apteki-drogerie nie były w Polsce częstym zjawiskiem. Teraz to się zmieni, bowiem po koncept apteczno-drogeryjny sięgnął DOZ, właściciel największej w Polsce sieci aptek.
Przychody ukryte w paczkach
Właściciele punktów nadawania przesyłek kurierskich muszą przyjąć co najmniej 20-25 paczek dziennie, żeby biznes był opłacalny. Przepustką do sukcesu jest zdobycie kilku klientów biznesowych.
Biznes regionalny
Targ warzyw z dostawą do domu
Nie trzeba opuszczać domu, aby kupić świeżą marchewkę, pomidory z pola czy jajka prosto od rolnika. W miastach coraz lepiej sobie radzą wirtualne targi lokalnej żywności.
Biznes style
Introwertyk w firmie
Prowadzenie biznesu to rzekomo wyzwanie dla przebojowych, kontaktowych i wygadanych. Czy poradzi sobie z nim introwertyk?
Biznes lubi grę wstępną
Umiejętne zagajenie rozmowy na przerwie kawowej to wbrew pozorom nie lada sztuka. Udany „small talk” może być pierwszym krokiem do zawarcia cennych biznesowych kontaktów.
Biznes na szpilkach
Taksiarz na obcasach
Kobieta za kierownicą nikogo nie dziwi. Ale kobieta za kierownicą taksówki – już tak. Dwie koleżanki z Brzegu postanowiły sprawdzić, czy to zdziwienie można przekuć w zyskowny biznes.
Wzrośnie spadnie
Wielka draka w chińskiej dzielnicy
Gdy chiński smok kaszle, ziemia drży nawet po przeciwnej stronie globu. Zadyszka gospodarki Państwa Środka zagraża nie tylko jego największym partnerom handlowym. Czy polscy przedsiębiorcy powinni się niepokoić?
Znana marka
Fuhrer swojego biznesu
Eugene Schuller, późniejszy właściciel L’Oreala, wymyślił bezpieczną, koloryzująca farbę do włosów, bo chciał dorobić 50 franków, a nie uszczęśliwiać kogokolwiek. No może poza sobą.
Sonda
Motywacja, czyli żeby chciało się chcieć
Zapytaliśmy przedsiębiorców, co motywuje ich do wytężonej pracy i co robią, gdy odczuwają spadek własnego zaangażowania.
ABC firmy
Firma z księgową czy bez?
Coraz częściej prowadzenie księgowości powierza się biurom rachunkowym. Czy to najlepsze rozwiązanie? A może lepiej rozliczać się samemu?
Kasa na start
Napływa fala unijnych pieniędzy
Wystartowały długo oczekiwane konkursy z unijnego budżetu na lata 2014-2020. Wraz z nimi pojawiła się długa kolejka przedsiębiorstw chcących pozyskać dotacje. Kto, na co i gdzie może ubiegać się o unijne środki?
ABC franczyzy
Jak dobrze wybrać franczyzę dla siebie?
Z wyborem franczyzodawcy jest trochę jak z wyborem małżonka. Każdy ma prawo się pomylić, ale skutki złej decyzji bolą przez długie lata. Podpowiadamy, jak wybierać, by miesiąc miodowy trwał i trwał.
Steki menedżera
Franczyza dla doświadczonych
Jeszcze kilka lat temu współpracę z bankową siecią partnerską mógł rozpocząć praktycznie każdy. Dzisiaj to biznes, w którym najbardziej liczy się doświadczenie branżowe i zaangażowanie – mówi Tomasz Pawłowski, dyrektor sieci franczyzowej Eurobanku.
Lokal na biznes
Biuro przyjazne pracownikom
Atrakcje i udogodnienia w biurze stają się coraz częściej kartą przetargową w pozyskiwaniu najbardziej utalentowanych pracowników. Co zaoferować, żeby złowić tych najlepszych i jednocześnie zwiększyć efektywność ich pracy?
Nasz tester
Przedsiębiorca oszczędza na e-zakupach
Szybciej, taniej, wygodniej. Czy rzeczywiście? Pod lupę wzięliśmy e-sklepy supermarketów Piotr i Paweł, Alma, Tesco oraz Frisco.pl.
Pięta biznesmęta
Reklama z mchu i paproci
Więdną, rozpływają się, rozwiewa je wiatr. Aż trudno uwierzyć, że mowa o… reklamach.
Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.
Miesięcznik dostępny jest także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony w:
Zasady i warunki zakupów
Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie
Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.
Koszt dostawy
Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:
- Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
- Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
- Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
- Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).
Warunki dostawy
Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych.
Formy płatności
Lista dostępnych form płatności:
- BLIK
- Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
- karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
- bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
- tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
- pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.
Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.
Proforma
Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.
Zwroty i reklamacje
Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.
Dane firmy
PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748