Pogoda nie zawsze wiąże się ze sprzedażą lodów, pokazuje to choćby przykład Skandynawów. Konsumują najwięcej lodów w Europie, ponad 12 litrów na osobę w ciągu roku, pomimo bardzo surowego klimatu.
Maciej Lipiński, menedżer ds. rozwoju sieci Mr Milky
Wtorek
13.10.2015
Mr Milky chce udowodnić, że lody można sprzedawać przez cały rok. Franczyzobiorcom oferuje różne modele współpracy: lokale stacjonarne, wyspy lodowe, albo przyczepy gastronomiczne.
 

Spółka Ice Day Cream, działająca od 1988 roku, na początku zajmowała się wyłącznie produkcją i dystrybucją lodów. W 2014 roku postanowiła swoje produkty sprzedawać we własnej sieci franczyzowej, tworząc markę Mr Milky. Dziś w sieci działa jeden punkt własny oraz siedem franczyzowych. Ostatni lokal był otwarty w Radomiu w kwietniu 2015 roku. Firma ma jednak ambitne plany. Docelowo chce liczyć 100 lokali w Polsce oraz kilkadziesiąt za granicą.

Nie chcemy być największą siecią w Polsce pod względem liczby lokali. Zamierzamy natomiast mieć punkty w najlepszych lokalizacjach – informuje Maciej Lipiński, menedżer ds. rozwoju sieci Mr Milky. – Do nowych otwarć podchodzimy z dużą ostrożnością, a nasze prognozy zawsze są bardzo konserwatywne. Aby nie kanibalizować sprzedaży w naszych punktach, zawsze udzielamy wyłączności rejonowej.

W następnym sezonie Mr Milky zamierza otworzyć 10 punktów w kraju i dwa zagranicą. Najbliższe otwarcie planowane jest na grudzień w Muskacie, stolicy Omanu (Półwysep Arabski).

Wraz z naszym partnerem biznesowym, który ma duże doświadczenie w działalności biznesowej na tym obszarze, planujemy stworzyć sieć 15 lokali Mr Milky Arabia. Uzyskaliśmy już niezbędne zezwolenia i koncesje, aby działać na tym obszarze – dodaje Maciej Lipiński.

Z wyspy lub przy stoliku

Preferowane lokalizacje to lokale w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. W najbliższym roku franczyzodawca chce się szczególnie skoncentrować na województwach lubelskim, małopolskim i mazowieckim.

Punkty Mr Milky można otwierać w różnych formułach: jako lokale stacjonarne, wyspy lub przyczepy gastronomiczne. Kwota inwestycji dla lokalu to minimum 35 tys. zł Może ona być niższa, jeżeli zdecydujemy się na leasing maszyny do lodów. Na kwotę inwestycji składa się: maszyna – 27 tys. zł, pozostały sprzęt gastronomiczny – 4-6 tys. zł oraz koszty remontu – od 4 tys. zł. W przypadku dużych lokali ze stolikami dla klientów inwestycja może być znacznie droższa i sięgać ok. 80 tys. zł. Natomiast kupno wyspy lodowej do galerii handlowej to 15-30 tys. zł. Z kolei punkt mobilny, czyli przyczepa z pełnym wyposażeniem kosztuje 68 tys. zł.

Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej. Miesięczna opłata franczyzowa – która obowiązuje tylko w sezonie letnim – to od 300 do 600 zł, w zależności od wybranego pakietu franczyzowego. Szacunkowy okres zwrotu z inwestycji to jeden sezon lub 12 miesięcy, w zależności od charakteru punktu.

W ramach pakietu franczyzowego biorca otrzymuje m.in. projekt aranżacji lokalu, projekt oraz wykonanie identyfikacji wizualnej oraz szyldów, wsparcie i akcję promocyjną przy otwarciu lokalu, projekt technologiczny dla Sanepidu, pomoc w znalezieniu lokalu, szkolenia (m.in. sprzedażowe i z receptur i przygotowania deserów, bieżące wsparcie sprzedażowe oraz marketingowe (comiesięczne raporty sprzedażowe), stroje pracownicze, materiały marketingowe.

W lokalach o większej powierzchni instalowane są również tablety z aplikacją „Mr Milky entertain”, pozwalającą na chwilę rozrywki, sprawdzenie maila, czy przejrzenie najświeższych wiadomości.

Zerwać z sezonowością

Lody to w Polsce zdecydowanie biznes sezonowy, głównie ze względu na pogodę. Trzeba więc przez kilka miesięcy zarobić na cały rok, albo mieć też alternatywne źródło utrzymania.

To prawda, aczkolwiek na zachodzie Europy, nawet w krajach o chłodniejszym klimacie, sezonowość ma mniejsze znaczenie – zauważa Maciej Lipiński. – Najlepszym dowodem na to, że pogoda nie zawsze wiąże się ze sprzedażą lodów, jest przykład Skandynawów. Konsumują najwięcej lodów w Europie, ponad 12 litrów na osobę w ciągu roku, pomimo bardzo surowego klimatu. My walczymy z sezonowością poprzez rozszerzoną ofertę, m.in. o owoce w czekoladzie, naleśniki na wynos z lodami oraz innymi dodatkami. Wprowadziliśmy też do swojej oferty desery sundae, bardzo popularne w krajach anglosaskich, deser z bananem oraz dodatkami. Sposobem na uniknięcie problemu sezonowości jest też otwieranie większych lokali z miejscami siedzącymi lub punktów w galeriach handlowych.


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Kashka
KawoWiniarnia
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022