Od przedszkola do gastronomii

– Przedszkole funkcjonuje na wysokim poziomie i ma mocną pozycję na rynku. Dzięki temu mogliśmy zdecydować się na kolejną działalność. Ważnym argumentem za rozwinięciem dodatkowego biznesu był fakt, że we dwoje łatwiej jest sprostać większej liczbie obowiązków – mówi Magdalena Kielesz, franczyzobiorczyni pizzerii Telepizza.
Nie od razu wybór padł na gastronomię i Telepizzę. Początkowo Magdalena Kielesz myślała o sklepie odzieżowym. Jednak oferta Telepizzy, jak twierdzi, była najbardziej przejrzysta i interesująca, a warunki współpracy bardzo atrakcyjne. Na decyzję miała również wpływ popularność marki, a także upodobania kulinarne franczyzobiorczyni i jej słabość do pizzy.
– Moim pierwszym źródłem wiedzy o warunkach współpracy licencyjnej z Telepizzą był internet. Odpowiedź z centrali firmy na moje zgłoszenie była niemal natychmiastowa. Bardzo szybko odbyło się też spotkanie z przedstawicielem Telepizzy odpowiedzialnym za rozwój sieci, który szczegółowo opowiedział mi o zasadach współpracy licencyjnej – mówi Magdalena Kielesz.
Restauracja rozpoczęła działalność 5 czerwca 2015 roku w Jaworznie. Pizzeria franczyzobiorczyni jest spójna z nową aranżacją wystroju wnętrz lokali Telepizzy, która została wdrożona wraz z całym projektem rebrandingu marki w Polsce i na świecie. Hiszpańska sieć postawiła na bardziej restauracyjny charakter swoich pizzerii, co m.in. oznacza większą przestrzeń jadalną. Ważnym elementem nowego wystroju jest otwarta kuchnia – produkcja pizzy odbywa się w obecności klientów. W niektórych lokalach obowiązuje również rozszerzone menu o desery, napoje gorące i wina. Nowy wizerunek Telepizzy poprawił sprzedaż w lokalach. Franczyzobiorcy nowych restauracji zaczynają zarabiać już w pierwszych miesiącach działalności. Magdalena Kielesz zaczęła osiągać zyski już w pierwszym kwartale po otwarciu lokalu.
– Biznes dopiero nabiera tempa, pozyskujemy nowych klientów i liczę na dalszy wzrost sprzedaży. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planami, być może w przyszłości otworzę drugi lokal Telepizzy. Na razie jednak skupiam się, żeby pierwsza restauracja osiągała maksymalne zyski i działał na najwyższym poziomie. To mój cel na najbliższą przyszłość – mówi franczyzobiorczyni hiszpańskiej sieci.
Lokal Magdaleny Kielesz ma 130 m2, z czego 50 m2 zajmuje sala restauracyjna, natomiast reszta przestrzeni przeznaczona jest na część produkcyjną i zaplecze.
– Centrala Telepizza przygotowała projekt architektoniczny lokalu, razem ze mną pilnowała remontu oraz nadzorowała proces adaptacji placówki. Na pomoc centrali firmy mogę również liczyć w trakcie prowadzenia działalności m.in. w sprawach personalnych, obsługi klienta, zaopatrzenia itd. Franczyzodawca organizuje również cykliczne szkolenia, bardzo pomocne w bieżących sprawach biznesowych – mówi Magdalena Kielesz.
Przed rozpoczęciem działalności Magdalena Kielesz wzięła udział w miesięcznym szkoleniu w wybranym lokalu Telepizzy, dzięki któremu mogła poznać zasady biznesu w każdym jego aspekcie. Pizzeria franczyzobiorczyni mieści się przy głównej ulicy Jaworzna, w pobliżu trzech dużych osiedli mieszkalnych. Magdalena Kielesz sama znalazła odpowiedni lokal, był to jeden z najbardziej istotnych etapów związanych z przygotowaniem do biznesu.
– Pierwszy etap to znalezienie odpowiedniej lokalizacji i zatwierdzenie projektu przez rzeczoznawcę. Następne w kolejności są prace remontowo-budowlane, zakup sprzętu, wyposażenie pizzerii w sprzęt kuchenny, jadalny i meble oraz rekrutacja pracowników – mówi franczyzobiorczyni. Aktualnie pizzeria w Jaworznie zatrudnia osiem osób. – Nie mam dużej rotacji personelu, aczkolwiek nie jest łatwo o dobrego pracownika – mówi Magdalena Kielesz.. Franczyzobiorczyni każdego dnia jest obecna w restauracji.
– Jeśli jest taka potrzeba, to pracuję przy produkcji, rozwożę pizzę czy zajmuję się lokalnym marketingiem. Ponadto pełnię funkcję menedżera i kierownika restauracji. Pilnuję, żeby oferta była najwyższej jakości, a klient zadowolony. Biznes gastronomiczny wymaga poświęcenia i maksymalnego zaangażowania. Jeśli ktoś myśli, że można sterować nim na odległość to jest w dużym błędzie. Niemniej jednak, kiedy wysiłek przynosi pozytywne efekty cała praca dostarcza wiele satysfakcji i napędza do dalszego działania – mówi Magdalena Kielesz
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali