Rok pod znakiem makaronu

Najnowsze otwarcia lokali z włoskim jedzeniem podawanym "na szybko" odbyły się w Szczecinie. Tutaj od grudnia działają dwie spaghetterie.
– Nowy rok także zapowiada się bardzo obiecująco. Jeszcze w styczniu otwieramy dwa kolejne lokale: na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu – zapowiada Marcin Szworak, franczyzodawca Makaruna. – Chcemy też ruszyć z naszą ofertą franczyzową za granicę.
Na początku września franczyzowy lokal z szyldem Makarun, Spaghetti and Salad otworzyła w Krakowie Agata Marciniak. Wcześniej pracowała w różnych branżach: w bankowości, w firmie reklamowej, ale marzenie o własnej firmie, i to gastronomicznej, od dawna chodziło jej po głowie.
– Makarun zwrócił moją uwagę, bo to fajny produkt, dobrze się sprzedaje, poza tym oferta franczyzowa jest bardzo atrakcyjna – mówi Agata Marciniak. – Obejrzałam lokal, spróbowałam potraw, porozmawiałam z franczyzodawcą i podjęłam decyzję.
Decyzja zapadła w marcu, a lokal przy ul. Wielopole ruszył we wrześniu.
– Pomoc franczyzodawcy była dla mnie ogromnym wsparciem, bo przecież nie miałam żadnego doświadczenia ani w prowadzeniu firmy, ani tym bardziej w prowadzeniu lokalu gastronomicznego – dodaje franczyzobiorczyni. – Bywały sytuacje stresujące, np. wówczas, gdy pojawiły się pogłoski, że budynek, w którym mieści się lokal, ma być wyburzony z powodu przebudowy drogi. Franczyzodawca pomógł mi wszystko sprawdzić, ustalić, jak to naprawdę wygląda.
Agata Marciniak założyła, że musi mieć zabezpieczenie finansowe na pierwsze trzy miesiące po otwarciu, zanim lokal zacznie na siebie zarabiać. Jak dziś mówi – miała rację. Choć klienci – m.in. studenci i pracownicy okolicznych biur – zaczęli odwiedzać tuż po otwarciu biznesu. Koszty utrzymania lokalu na pewno obniża fakt, że sama zajmuje się obsługa klientów, na zmianę z jedną pracownicą.
– To pozwala mi też od podszewki poznać tę pracę i przekonać się, co jest ważne, by biznes dobrze funkcjonował – podkreśla franczyzobiorczyni.
Na przygotowanie spaghetterii trzeba przeznaczyć od 10 do 35 tys. zł. Lokal powinien mieć minimum 15 m2 powierzchni. Franczyzobiorca zostaje przeszkolony do całościowego zarządzania swoją spaghetterią: od przygotowywania potraw przez rekrutację pracowników, aż po jakość obsługi klientów. Opłata wstępna wynosi 16 tys. zł (z możliwością rozbicia na raty). Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali