Telepizza celuje w nowe lokalizacje
Leszek Nowak
Co nowego planuje Telepizza w 2016 roku?
Przede wszystkim nastawiamy się na nowe lokalizacje, których do tej pory nie braliśmy pod uwagę. Są to większe i mniejsze centra handlowe, dworce i lotniska. Pierwsza placówka w centrum handlowym powstała w grudniu ubiegłego roku w Wałbrzychu. Dobre wyniki sprzedażowe już od pierwszego dnia potwierdzają tylko skuteczność nowej koncepcji rozwoju. Pod koniec stycznia uruchamiamy podobny lokal w Nowym Targu.
Czym się różnią nowe punkty od tradycyjnych pizzerii Telepizzy o charakterze restauracyjnym?
Nowe placówki nastawione są na szybką obsługę klientów. Powstają w miejscach o dużym natężeniu ruchu, gdzie ludzie zazwyczaj się spieszą i nie mają czasu na dłuższy posiłek. Chcemy wyjść im naprzeciw, stąd pomysł nowego formatu naszych pizzerii, dopasowany do stref food court. Nowe pizzerie mogą być też mniejsze w porównaniu z tradycyjnymi lokalami. Ich powierzchnia wynosi ok. 50-60 m². Oferta nowych pizzerii będzie taka sama jak w tradycyjnych placówkach. Jedynie sposób podawania pizzy w tych lokalach jest inny, serwowana będzie w kawałku, w formie trójkąta. Dzięki tej formie podania klienci będą mogli zjeść pizzę nawet „w biegu”.
Będziecie nadal otwierać tradycyjne pizzerie o charakterze restauracyjnym?
Oczywiście, że tak. Kontynuujemy rozbudowę sieci naszych flagowych restauracji. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy ich rebranding, który będzie kontynuowany w 2016 roku. Do grudnia zamierzamy zakończyć rebranding wszystkich lokali własnych.
Co się zmieniło w lokalach Telepizzy?
Zgodnie z nowym wizerunkiem pizzerie mają większą część restauracyjną, otwartą kuchnię, dzięki czemu widać produkcję pizzy oraz obsługę kelnerską w wybranych lokalach. Zmiany korzystnie wpływają na obroty placówek. Nowy koncept zwiększa rentowność lokali co powoduje, że pizzerie zarabiają już od pierwszego miesiąca działalności. Aktualnie mamy 119 lokali.
Ale to niejedyne zmiany jakie zaszły w sieci w 2015 roku.
Od ubiegłego roku pod szyldem Telepizzy jeżdżą też cztery foodtrucki. Mobilne pizzerie obsługują imprezy plenerowe, a latem miejscowości turystyczne. W 2016 roku będzie podobnie. Jesienią firma wdrożyła również platformę Click&Pizza pozwalającą zamawiać jedzenie jednym klikiem przez Twittera. Wszystkie zmiany, które wprowadziliśmy dobrze wpłynęły na ogólną sprzedaż w sieci, która była najwyższa od kilku lat. Przyszły rok jest równie ambitny ponieważ zamierzamy zwiększyć sprzedaż, przekraczając prognozowane wyniki dla rynku pizzerii. Korzystny wpływ na finanse sieci ma mieć dalszy rebranding, kontynuacja nowych otwarć oraz inwestycja w nowe kanały sprzedaży.
Rozmawiała Magda Kurda
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...