Kosmetyki od profesjonalistki

Pani Urszula od wielu lat prowadzi w Rabce salon kosmetyczny.
– Zawsze interesowałam się kosmetykami naturalnymi – mówi. – Kiedyś moja przyjaciólka przyniosła mi próbkę balsamu, kupionego w Krakowie, w Mydlarni u Franciszka. Zakochałam się w nim. Przez pół roku zamawiałam kosmetyki z Mydlarni dla klientek mojego gabinetu. Aż wreszcie pomyślałam, że właściwie czemu nie miałabym sama poprowadzić sklepu?
Sklep za sklepem
Swoją pierwszą Mydlarnię otworzyła w lutym 2012 roku, w Rabce. Od tamtej pory, średnio co pół roku, otwierała kolejne sklepy: w Żywcu, Bielsku-Białej, Żorach, Kłodzku, a teraz właśnie uruchamia szósty – tym razem w Wadowicach.
– Pomogłam też otworzyć sklep bratu – śmieje się Urszula Gacek. – Sama chyba mogłabym poprowadzić jeszcze ze trzy. Grunt to dobra organizacja i właściwy dobór personelu. Sama podchodzę do sprzedaży kosmetyków naturalnych z pasją i tego też przede wszystkim wymagam od moich pracowników.
Franczyzobiorczyni stara się regularnie zaglądać do sklepów. Tam, gdzie ma bliżej, jest 1-2 razy w tygodniu. Do tych bardziej odległych przyjeżdża 1-2 razy w miesiącu. Codziennie jednak rozmawia z pracownicami przez telefon, odbiera raporty sprzedażowe, pomaga rozwiązywać bieżące problemy. I wciąż prowadzi swój salon kosmetyczny.
– Małe miasta to wbrew pozorom naprawdę dobry rynek – uważa. – Łatwiej dotrzeć do klientów z informacją, nawet za pośrednictwem poczty pantoflowej.
Licencja za złotówkę
W całej Polsce funkcjonuje dziś 115 sklepów sieci Mydlarnia u Franciszka, w większości franczyzowych. Mydlarnie powstają w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca i ulice z ciągłym ruchem pieszych, galerie handlowe. Na inwestycję we własny sklep z naturalnymi kosmetykami trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł. Jak zapewnia licencjodawca, kwota wystarcza na urządzenie lokalu i jego zatowarowanie. Za przystąpienie do sieci płaci się złotówkę. Franczyzodawca nie pobiera miesięcznych opłat franczyzowych, opłata marketingowa wynosi 200 zł, 35 zł miesięcznie trzeba zapłacić za korzystanie z platformy B2B, pozwalającej na zdalne zarządzanie sklepem. Została ona przygotowana z myślą o takich właśnie multifranczyzobiorcach jak Urszula Gacek, by ułatwić im zarządzanie kilkoma punktami. Siedząc w domu, można śledzić, co dzieje się w poszczególnych sklepach: ile wydano paragonów, jakie artykuły się sprzedały. Pakiet franczyzowy zawiera też m.in. projekt aranżacji lokalu, pomoc w uruchomieniu sklepu, bezpłatny system szkoleń (każdy nowy pracownik przechodzi szkolenie wstępne, następnie ponowne po dwóch miesiącach pracy).
– Biorąc pod uwagę liczbę podpisanych umów przedwstępnych, w 2016 roku planujemy otwarcie 24 nowych punktów franczyzowych – mówi Ewelina Kyzioł, właścicielka firmy Lorient, do której należy marka Mydlarnie u Franciszka.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować?
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
W który biznes zainwestować – w tych wciąż zaskakujących nas czasach – aby zwiększyć swoje szanse na sukces i zyski? Oto nasze podpowiedzi.
W który biznes zainwestować – w tych wciąż zaskakujących nas czasach – aby zwiększyć swoje szanse na sukces i zyski? Przeczytaj w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Licencja na biznes nie musi być droga. A przy otwieraniu własnej firmy możemy posiłkować się nie tylko oszczędnościami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...