Kawiarnia i lodziarnia na licencji
Obie marki należą do portfolio grupy Lagardere Travel Retail. Pod szyldem So! Coffee działają 54 partnerskie kawiarnie, nie tylko w Polsce, ale też we Francji, Rumunii i Czechach. Natomiast lody sygnowane marką Furore! można zjeść w ośmiu partnerskich lodziarnio-kawiarniach. Pierwsze lokale franczyzowe mają powstać w tym roku.
– Nie podejmujemy pochopnych decyzji, wnikliwie analizujemy dane rynkowe i działamy tak, by zapewnić maksymalny efekt biznesowy i wizerunkowy – mówi Grzegorz Łyczak, kierownik regionalny w Lagardere Travel Retail. – Dlatego stawiamy na zrównoważony rozwój, planując w 2016 roku w przypadku kawiarni So! Coffee, otwarcie czterech lokali partnerskich oraz minimum trzech lokali franczyzowych. Natomiast w przypadku lodziarnio-kawiarni Furore! zamierzamy otworzyć siedem lokali, w tym dwa franczyzowe.
Inwestycja na start
W przypadku obu konceptów licencjodawca nie chce ograniczać się tylko do dużych miast. W grę wchodzą także te średnie i małe – wszystko zależy od ich potencjału. Natomiast jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to franczyzodawca preferuje galerie handlowe oraz główne ulice.
W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie (o powierzchni 60-90 m2), albo wyspy handlowe (40 m2) – choć ten format raczej dedykowany jest marce Furore!. W przypadku So! Coffee całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lodziarnio-kawiarnię Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł.
– Część inwestycji, jak sprzęt gastronomiczny, meble ruchome mogą być finansowane leasingiem – dodaje Grzegorz Łyczak. – Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-wykończeniowych oraz na zatowarowanie lokali.
Opłaty wstępne wynoszą 30 tys. zł, miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat na fundusz marketingowych. Franczyzodawca zapewnia trzytygodniowe, kilkuetapowe szkolenie: baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności. Odbywa się ono w Centrum Szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich.
– Franczyzobiorca otrzymuje też podręcznik operacyjny, technologiczny i architektoniczny projekt lokalu, jego aranżację, system do prowadzenia sprzedaży – wylicza Grzegorz Łyczak. – Ma zapewniony ogólnopolski marketing całej sieci, bieżące wsparcie operacyjne. Korzysta ze sprawdzonych przez licencjodawcę dostawców.
Według raportu firmy badawczej Euromonitor International polski rynek kawy już w 2013 roku był wart 5,27 mld zł. Prognozy na 2015 i 2016 rok zakładały wzrost o ponad 1 proc. rocznie. Według analityków, w 2016 roku przychody kawiarni sięgną prawie 517 mln zł.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...