Biznes dobrze urządzony

Hagea jest dystrybutorem renomowanych marek europejskich (m.in.: Siesta, Fermob, Resol, Pedrali, Papatya, Nardi) specjalizującym się w dostarczaniu mebli – głównie stołów i krzeseł.
– Produkty z naszej oferty można podzielić na trzy podstawowe kategorie: meble do wnętrz, meble komercyjne i meble ogrodowe. W ramach naszej oferty możemy sprostać oczekiwaniom zarówno klientów indywidualnych, jak i komercyjnych m.in.: hoteli, restauracji, pizzerii, biur – mówi Grzegorz Binkiewicz, prezes zarządu Hagea. – Nowością w naszej ofercie są także produkty do przestrzeni publicznej marki Vilagrasa: ławki miejskie, przemysłowe pojemniki na śmieci oraz popielnice, a także meble do galerii handlowych, food courtów, lotnisk, stadionów, hal targowych, dworców kolejowych – dodaje.
Potencjalny franczyzobiorca Hagea powinien dysponować lokalem o powierzchni 50 m2 w eksponowanej części miasta lub centrum handlowego. Najlepiej, jeśli mieściłby się na parterze i miał dużą witrynę, która umożliwia atrakcyjną prezentację mebli. Przy tej wielkości sklepu całość inwestycji dla franczyzobiorcy nie powinna przekroczyć 50 tys. zł (łącznie z adaptacją lokalu). Połowę kosztów ekspozycji finansuje franczyzodawca.
– Na nasz koszt sklep zostanie obrandowany marką Hagea. Dostarczymy franczyzobiorcy również materiały promocyjne: katalogi, cenniki – zapewnia Grzegorz Binkiewicz.
Małe miasta mają potencjał
Hagea chce otwierać sklepy partnerskie w całym kraju.
– Wbrew pozorom sklepy meblowe w mniejszych miastach, szczególnie w takich oddalonych od dużych aglomeracji, dobrze sobie radzą. Klienci wolą poszukać towaru w sklepie niedaleko domu, zamiast jechać kilkadziesiąt kilometrów do dużego miasta. A przecież oferta sklepu jest w dużej mierze nastawiona właśnie na klienta indywidualnego – mówi Grzegorz Binkiewicz.
Firma prowadzi również sprzedaż poprzez sklep internetowy. Klient ma możliwość odbioru towaru w sklepie stacjonarnym, a prowizję za obsługę otrzymuje franczyzobiorca, który ma bezpośredni kontakt z kupującym.
– Naszą ofertę kierujemy również do właścicieli restauracji, kawiarni czy hoteli. Za obsługę i prezentację produktów zakończoną sprzedażą partner otrzymuje prowizję uzależnioną od wielkości pozyskanego kontraktu. Kwestie rozliczeń, a przede wszystkim realizacji dostawy i logistyki pozostają po naszej stronie – zapewnia franczyzodawca.
W trakcie współpracy franczyzobiorca marki będzie zobowiązany odprowadzać na rzecz franczyzodawcy opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 2 tys. zł miesięcznie (jeśli prowadzi sklep wyłącznie z produktami Hagea) lub 3 tys. zł (gdy współpracuje na zasadach shop-in-shop, czyli w sklepie, który prowadzi sprzedaje również meble innych marek).
– Budżet reklamowy jest zasilany również naszymi środkami i w całości przeznaczany na reklamy w wiodących mediach drukowanych i internetowych. Na dzień dzisiejszy nakłady na reklamę wynoszą kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Współpraca z nami spowoduje natychmiastowe dołączenie do grupy sklepów mocno promowanych w mediach – zapewnia Grzegorz Binkiewicz.
Hagea posiada na razie jeden wzorcowy sklep w centrum Wrocławia.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.