Przepis na pizzerię
Fabryka Pizzy karmi gości już od 15 lat. Szósty rok udostępnia swój przepis na biznes franczyzobiorcom.
Wojciech Wieczorek szukał wraz ze wspólniczką sprawdzonego konceptu gastronomicznego. – Nie posiadaliśmy doświadczenia w branży gastronomicznej, ale zawsze marzyliśmy o własnej restauracji – opowiada Wojciech Wieczorek, dziś menedżer i współwłaściciel restauracji Fabryka Pizzy na krakowskich Bronowicach. – Myśleliśmy o działalności pod własną markę, ale ostatecznie zdecydowaliśmy, że oprzemy się na sprawdzonym modelu. Fabryka Pizzy startowała akurat z franczyzą. Znaliśmy ich, bo w Krakowie to była już wówczas rozpoznawalna marka. Poza tym fakt, że byliśmy w tym samym mieście ułatwiał i usprawniał kontakt.
Biznes bez strat
Równocześnie z poszukiwaniami franczyzodawcy trwały poszukiwania lokalu na restaurację. Wybór padł na osiedle Bronowice, gdzie akurat do kupienia były pomieszczenia na nowym osiedlu, dostosowane do potrzeb gastronomii.
– Wtedy wszystko nabrało tempa – wspomina Wojciech Wieczorek. – Franczyzodawcy pomagali nam we wszystkim: przygotowaniu projektu, nadzorowaniu przebudowy, doborze fachowców, odbiorach sanepidu. Byli codziennie w naszym lokalu.
Nowym franczyzobiorcom zależało na czasie, bo przecież trzeba było spłacać raty kredytu. Restaurację udało się otworzyć w ekspresowym tempie – w ciągu dwóch miesięcy. Właściciele od początku zainwestowali w promocję – ulotki reklamowe znalazły się w skrzynkach pocztowych okolicznych mieszkańców, rozdawano je też przed biurowcami, których w pobliżu jest sporo.
– Pomogła też renoma marki – przyznaje Wojciech Wieczorek. – Dzięki temu i naszej ciężkiej pracy od początku możemy mówić o sukcesie. Nigdy żadnego miesiąca nie zamknęliśmy stratą.
W tej chwili działają dwie własne restauracje Fabryki Pizzy oraz dziewięć franczyzowych. W tym półroczu planowane są dwa kolejne otwarcia. Franczyzodawca chce rozwijać sieć tylko w bardzo dużych miastach.
– Mniejsze nie nadają się dla naszej marki, mają zbyt mały potencjał nabywczy – twierdzi Małgorzata Sroka, menedżer Fabryki Pizzy. – Szukamy partnerów np. we Wrocławiu, Poznaniu, także w Warszawie jest do objęcia jeszcze kilka rewirów.
Więcej o lokalizacji dla restauracji Fabryki Pizzy przeczytasz w artykule Restauracja dla mieszczucha na portalu Lokalnabiznes.pl.
Inwestycja w restaurację to średnio 350 tys. zł. Tyle trzeba wydać na przystosowanie i wyposażenie pomieszczeń. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć m.in. na dwuetapowe szkolenia pracowników (w innym lokalu, a później już na miejscu u siebie), wszechstronną pomoc przy otwarciu restauracji i podczas całej współpracy. Miesięcznie na rzecz franczyzodawcy trzeba płacić 2 tys. zł plus 2 proc. od obrotu lokalu. Szacowany przez dawcę licencji okres zwrotu z inwestycji wynosi 2-3 lata.
– Na sukces składa się kilka czynników – podsumowuje Wojciech Wieczorek. – Trafiona lokalizacja, dobry produkt, zaangażowanie właścicieli. Ale dziś mogę powiedzieć, że najważniejszy jest właściwy dobór personelu. Bez tego trudno dobrze prowadzić restaurację.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...