Włoska receptura

Polacy lubią włoską kuchnię. Z ubiegłorocznego raportu „Polska na Talerzu”, przygotowanego przez firmę Makro Cash & Carry wynika, że preferuje ją 52 proc. naszych rodaków. Lepszy wynik osiągnęła tylko kuchnia polska (wybiera ją 56 proc. ankietowanych). Sztandarowy włoski przysmak to oczywiście pizza. W pizzeriach jada 54 proc. Polaków. To też najpopularniejsze danie zamawiane na wynos.
Właśnie w daniach kuchni włoskiej specjalizują się restauracje La Grotta. W lokalach marki można zjeść oprócz pizzy również makarony, przystawki, gnocchi, risotta, sałatki i desery. W tej chwili funkcjonują dwie restauracje pod szyldem La Grotta – w Rzeszowie i we Wrocławiu. Ale ma ich być więcej, bo marka właśnie wchodzi na rynek franczyzowy.
– Nasz koncept jest w zasadzie przeznaczony dla dużych miast – mówi Bartosz Zawadzki, menedżer La Grotta. – Jednak decydujące znaczenie ma konkretna lokalizacja. Jeśli jest to miejsce o dużym natężeniu ruchu, z odpowiednim przepływem potencjalnych klientów, to możemy brać pod uwagę także miasta średniej wielkości. Obie nasze restauracje są w galeriach handlowych, ale możliwa jest też lokalizacja przy ulicach, w centrach miast.
Na inwestycje należy przygotować minimum 120 tys. zł. Ostateczna kwota zależy oczywiście od stanu wyjściowego lokalu i jego wielkości. Franczyzodawca oferuje pomoc w uzyskaniu różnych rodzajów dofinansowania (np. kredytu, leasingu).
– Zapewniamy też podręcznik operacyjny zawierający kompletny opis jak krok po kroku otworzyć i prowadzić restaurację, począwszy od zakładania własnej działalności gospodarczej, przez projekty architektoniczne, pozwolenia budowlane, aż po uzyskiwanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i koncesji – wylicza Bartosz Zawadzki. – Przygotujemy wstępny biznesplan, zapewniamy szkolenia dla franczyzobiorcy i personelu każdego szczebla, przed otwarciem restauracji i podczas trwania umowy. Partnerzy podpisują umowy z naszymi kluczowymi dostawcami, korzystając z wynegocjowanych przez nas rabatów. Nasza oferta franczyzowa jest dopracowana, możemy pomóc franczyzobiorcy w każdym aspekcie.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 35 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Dla pierwszych pięciu franczyzobiorców licencjodawca ma ofertę promocyjną: opłata wstępna w wysokości 19 tys. zł, miesięczna 3 proc. od obrotu.
Na polskim rynku nie brakuje ani pizzerii, ani lokali serwujących włoską kuchnię. Konkurencja w tym segmencie jest niemała. Czy można skutecznie zawalczyć o klienta?
– Pizzę i makaron można zjeść wszędzie – przyznaje Bartosz Zawadzki. – Ale nie wszędzie dobrze smakują. Naszym atutem jest wysoka jakość potraw, oparta na oryginalnych włoskich przepisach. I oczywiście surowcach, bo kluczowe produkty, np. wędliny czy sery, importujemy z Włoch.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali