Apetyt na sałatkę
Obecnie pod marką Salad Story działa 18 lokali własnych i osiem franczyzowych, serwujących oparte głównie na warzywach posiłki. W pewnej chwili rozwój sieci przyhamował, bo w firmie trwała restrukturyzacja i zmiany własnościowe. Teraz jedyną właścicielką marki jest Anna Krajewska, która wcześniej posiadała 40 proc. udziałów. Ma ambitne plany ekspansji.
– Zamierzamy otwierać zarówno lokale własne, jak i franczyzowe – zapowiada Anna Krajewska, właścicielka Salad Story. – Do 2022 roku chcemy osiągnąć liczbę około 70 punktów. Przy czym lokale własne zamierzamy skupić w dwóch miastach: Warszawie i jeszcze jednym, na razie jeszcze nie zdecydowaliśmy którym. Natomiast w pozostałych miastach będą powstawać nasze placówki franczyzowe. Co za tym idzie, te lokale własne, które już funkcjonują poza wybranymi przez nas dwoma miastami, oddamy w ręce partnerów. To dobra oferta, bo lokalizacje są sprawdzone, rentowne.
Koncept jest przeznaczony dla dużych miast, powyżej 200 tys. mieszkańców. Lokale otwierane są w food courtach galerii handlowych. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie własne lokale Salad Story funkcjonują także w okolicach biurowców, z myślą o ofercie lunchowej dla ich pracowników.
Na inwestycję w bar sałatkowy potrzeba od 300 do 500 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 30 tys. zł. Opłaty miesięczne to 5 tys. zł lub 5 proc. od obrotu.
– Zależy to jednak od potencjału danej lokalizacji, możemy je obniżać – dodaje Anna Krajewska. – Każdą propozycję lokalową dokładnie analizujemy, pod kątem możliwych do osiągnięcia dochodów. Raz przechodziliśmy przez zamknięcie placówki i nie chcemy tego powtórzyć. Franczyzobiorca to nasz partner w biznesie i jest dla nas ważne, by dobrze prosperował i był zadowolony.
Franczyzodawca udostępnia też bazę dostawców usług (np. projektantów, dostawców sprzętu), organizuje szkolenia dla pracowników każdego szczebla (z przygotowywania dań, sprzedaży, dla kierowników m.in. z zarządzania, sprzedaży).
Trend zdrowego żywienia w ciągu ostatnich lat systematycznie zyskuje na popularności. Nie jest to skala masowa, ale rynek rośnie.
– I to o około 20 proc. rocznie – podkreśla Anna Krajewska. – A my jesteśmy silną i znaną na rynku marką, oferującą zdrową żywność w wersji fast. Dzięki wielkości sieci korzystamy już z efektu ekonomii skali, np. przy negocjowaniu cen produktów u dostawców. Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na większe marże, niż gdyby chcieli taki biznes prowadzić samodzielnie.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...