Komfort finansuje sklep franczyzowy

Franczyzobiorca wynagradzany jest prowizyjnie za sprzedaż towaru i usług związanych z montowaniem pokryć podłogowych. Partner może również liczyć na premie za wzorcowe zarządzanie biznesem.
Środa
23.03.2016
Komfort zmienił zasady inwestycji w sklep franczyzowy i współpracy licencyjnej, wprowadzając model franczyzy depozytowej.
 

Od teraz wystarczy dysponować lokalem o powierzchni od 250 do 400 m2 oraz kapitałem 50 tys. zł netto by wejść w biznes pod szyldem łódzkiej sieci. Resztę kosztów związanych z wyposażeniem i zatowarowaniem sklepu ponosi Komfort.

– Wyeliminowaliśmy wiele niedogodności, które są chlebem powszednim w tradycyjnym biznesie, m.in. wysoką inwestycję początkową, finansowanie zatowarowania, kredyty kupieckie oraz niesprzedane końcówki kolekcji. Centrala jest właścicielem asortymentu dopóki, dopóty trafi on w ręce klienta. Dzięki temu zmniejszyliśmy do minimum ryzyko błędów możliwych do popełnienia przez franczyzobiorcę – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.

Franczyzobiorcy Komfortu ponoszą odpowiedzialność za sprzedaż produktów w sklepie oraz dbają o profesjonalną obsługę klienta – doradztwo, dostawę zakupionego towaru do odbiorcy i montaż pokryć podłogowych. W każdej placówce obowiązują jednakowe standardy sprzedaży, które firma regularnie kontroluje. – Wszystkie sklepy muszą być spójne pod tym względem. Klient ma być wszędzie tak samo obsługiwany. Tylko w ten sposób możemy zagwarantować partnerom i całej firmie duże obroty – mówi Michał Stemplewski.

Franczyzobiorca wynagradzany jest prowizyjnie za sprzedaż towaru i usług związanych z montowaniem pokryć podłogowych. Partner może również liczyć na premie za wzorcowe zarządzanie biznesem. Kluczem do wiedzy na ten temat są szkolenia, z których korzystają zarówno partnerzy, jak i ich pracownicy. Firma uczy technik efektywnej sprzedaży i obsługi klienta, procedur związanych z prowadzeniem sklepu oraz przekazuje informacje o oferowanych produktach, co odbywa się w formie szkoleń online. Można je odbyć i zaliczyć na miejscu, bez opuszczania sklepu.

Nowy koncept franczyzowy upraszcza biznes i jasno określa granice odpowiedzialności franczyzodawcy i franczyzobiorcy. To dobrze wpływa na jakość współpracy, co jest w interesie obu stron – mówi Michał Stemplewski.   

W obecnym koncepcie sprzedaży, Komfort stawia na wielokanałowy kontakt z klientem. Elementem wyposażenia nowych sklepów sieci są dotykowe monitory. Urządzenia umożliwiają przeglądać ofertę online, którą następnie można sprawdzić na miejscu w placówce. Można również kupować produkty przez Internet, który następnie najbliższa placówka dostarcza do klienta. Dzięki temu partnerzy Komfortu mają dodatkowe źródło dochodu.  

Nowością jest również aranżacja sklepu. Placówki łódzkiej firmy mają teraz przejrzysty i funkcjonalny układ, a wystrój utrzymany jest w bieli i szarościach. Projekt wnętrza otrzymał nagrodę Best Shop Concept 2015 w kategorii „Remodeling” .

Aktualnie w nowej odsłonie funkcjonują trzy sklepy Komfort. W marcu dołączają do nich kolejne cztery. Do końca 2016 roku zostanie otwartych ok. 25  nowych sklepów franczyzowych Komfort. Placówki powstają w miastach, których liczba mieszkańców wynosi 30-100 tysięcy.


doradca we franczyzie