Nareszcie na swoim

Łukasz Duraj, franczyzobiorca Telepizzy
Na emigracji zarobkowej Łukasz Duraj był przez ponad 12 lat. Jako kucharz pracował w restauracjach, hotelach.
– Przeszedłem przez wszystkie szczeble: od pomocnika po szefa kuchni – opowiada franczyzobiorca Biesiadowa. – Po powrocie do Polski chciałem otworzyć własną restaurację. Pomyślałem o franczyzie. To mniejsze ryzyko biznesowe i mniejszy koszt inwestycji.
Jeszcze w czasie pobytu za granicą Łukasz Duraj szukał odpowiedniego franczyzodawcy. Biesiadowo zachęciło go niska kwotą inwestycji i szybkim okresem zwrotu wyłożonych pieniędzy.
– Myślałem, by zainwestować w inny koncept firmy Wojtex, Western Chicken, ale w moim rodzinnym Toruniu jest wiele lokali z panierowanym kurczakiem. Uznałem, że to za duża konkurencja – przyznaje.
Postawili na promocję
Lokal udało się znaleźć szybko: na toruńskim osiedlu Bielany, blisko szkół, akademików, ośrodka sportowego, domu pielgrzyma.
– Potencjalnych klientów mamy tu bardzo wielu – podkreśla franczyzobiorca.
Choć w pomieszczeniach funkcjonowała już poprzednio gastronomia, to lokal wymagał dużego remontu. Z pomocą sprawnej ekipy udało się go zrobić w trzy tygodnie.
– Koszt adaptacji i wyposażenia trochę przekroczyły początkowe założenia, ale zawsze tak jest przy inwestycjach – przyznaje Łukasz Duraj. – Zmieściłem się jednak ostatecznie w dopuszczalnej przeze mnie normie wydatków.
Razem z pracownikami franczyzobiorca przeszedł kilkudniowe szkolenie, na którym m.in. trzeba było przygotować wszystkie pozycje z menu Biesiadowa. Franczyzodawca pomógł też m.in. w doborze sprzętu. Restauracja ruszyła ostatniego marca.
– Ponad tydzień przed otwarciem rozpoczęliśmy akcję informacyjno-promocyjną – opowiada franczyzobiorca. – Zresztą cały czas się promujemy, do dziś rozdaliśmy już 20 tys. ulotek. Dołączyliśmy do pizzaportal.pl, wkrótce zakładamy też profil na facebooku. Franczyzodawca przygotowuje także ogólnopolską akcję promocyjną, na czym my również skorzystamy.
Szeroko zakrojony marketing przynosi efekty.
– Przez pierwsze dni nie było tłumów. Ale już po trzech tygodniach od otwarcia weekendy zaczęliśmy mieć całkowicie obłożone. W tygodniu, oprócz słabszych poniedziałków, codziennie przychodzi po 40-50 osób – opowiada Łukasz Duraj. V Mam oczywiście zabezpieczone środki na pierwsze miesiące, zanim restauracja zacznie na siebie zarabiać. Ale myślę, że lokal bardzo szybko stanie się rentowny.
Według wyliczeń franczyzodawcy, na uruchomienie lokalu sieci Biesiadowo o wielkości 70 m2 trzeba przeznaczyć minimum 42 tys. zł. Nie ma opłaty licencyjnej, miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł. W tej chwili pod tym szyldem działa w Polsce około 100 lokali.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali