Łączą siły

Grzegorz Binkiewicz, prezes zarządu Hagea
Jak ocenia pan przyszłość prywatnych sklepów meblowych?
Sieci sklepów meblowych, czyli de facto producenci polskich mebli oferujący wyroby poprzez swoje sklepy, eliminują konkurencję i partnerów w branży poprzez obniżanie cen. Jest to korzystne dla klienta, ale nie dla mniejszych lokalnych sklepów meblowych. W dużych miastach w prawie każdej galerii handlowej znajdziemy sieciowy sklep meblowy. Część mniejszych przedsiębiorców z branży próbowało sprzedawać swoje meble w internecie, ale w dzisiejszych czasach koszty przebicia się przez gąszcz ofert są bardzo wysokie, co nie pozwala na aktywną sprzedaż. Poza tym jak konkurować z dystrybutorem czy producentem, który oferuje ten sam asortyment taniej? A do tego jeszcze potencjał marketingowy i finansowy ma znacznie większy? Internet stał się także pułapką dla firm, które rozpoczęły sprzedaż tak zwanych produktów inspirowanych, czyli kopii renomowanych czy wręcz kultowych mebli ale w wersji „made in china”. Rynek nasycił się takimi ofertami do tego stopnia, że ceny i osiągane marże spadły praktycznie do minimum. W tak trudnych warunkach ekonomicznych mała firma nie ma szans przeżyć na dłuższą metę. Do tej już i tak trudnej sytuacji dochodzą jeszcze rosnące oczekiwania klientów względem rabatów, upustów czy darmowej wysyłki. Dlatego szansą na dalsze prowadzenie biznesu w tej branży, poprawienie swojej pozycji a także kondycji finansowej, jest połączenie sił z solidnym partnerem. Takim, który ma dobrej jakości produkty a jednocześnie nie jest zainteresowany otwieraniem własnej sieci sklepów.
Tak jest w państwa w przypadku. Jakie meble sprzedawane są w sklepach Hagea?
Pod marką Heagea oferujemy designarskie meble uznanych europejskich marek (m.in.: Siesta, Fermob, Resol, Pedrali, Papatya, Nardi), których jesteśmy dystrybutorem w Polsce. Sprzedajemy przede wszystkim krzesła i stoły, zarówno do użytku prywatnego, jak i komercyjnego. W naszej ofercie są także meble, które można użytkować na zewnątrz oraz szeroka gama produktów ogrodowych.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Chcemy, aby nasze sklepy znajdowały się w całej Polsce, nie tylko w największych miastach. Dlatego planujemy nawiązać współpracę z osobami, które dopiero szukają dobrego pomysłu na biznes a także właścicielami już działających sklepów meblowych. Potencjalny franczyzobiorca powinien mieć 25 tys. zł na inwestycję. Połowę wartości ekspozycji pokrywa centrala Hagea. Poza tym biorca licencji musi dysponować lokalem o powierzchni 50 m2 w centrum handlowym lub w eksponowanej części miasta. Najlepiej, żeby sklep miał dużą witrynę, która umożliwi ekspozycję mebli.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.