Bank potrzebuje ludzi

Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku
Jacek Barbachowski przystąpił do sieci Alior Banku w 2012 roku. Propozycję wspólnego poprowadzenia placówki partnerskiej banku złożyła mu znajoma.
–Uznałem, że mam dużo do zyskania, a niewiele do stracenia. Jej opinie o współpracy z bankiem były dobre, więc postanowiłem spróbować – wspomina przedsiębiorca.
Spółka ruszyła, ale niedługo później drogi wspólników rozeszły się ze względu na różne wizje biznesu. Jacek Barbachowski postanowił kontynuować działalność placówki. Jego lokal działa na warszawskiej Pradze Południe, w pobliżu centrum handlowego Promenada. Oprócz właściciela pracuje w nim jedna osoba.
– Zbudowanie dobrego zespołu pracowników to jedno z największych wyzwań w tym biznesie. Rotacja pracowników jest bardzo duża, a szkolenie zajmuje sporo czasu. Do rekrutacji trzeba się naprawdę przyłożyć, by wybrać kandydata, który zostanie z nami na dłużej i poradzi sobie na stanowisku doradcy klienta – przyznaje Jacek Barbachowski.
W tej branży każdy buduje swoją własną markę w oczach klienta. Część klientów podąża za zaufanym doradcą, gdy ten zmienia instytucje. Dlatego lojalność pracowników jest tak ważna.
– Ja sam do dziś czerpię korzyści ze znajomości z klientami, których obsługiwałem jeszcze przed otwarciem placówki Aliora. To osoby, który mi ufają i chętnie współpracują – mówi przedsiębiorca.
Pożyczaj i zarabiaj
Alior Bank szacuje, że na urządzenie własnej placówki partnerskiej powinna wystarczyć kwota rzędu 20 tys. zł. W przypadku lokalu Jacka Barbachowskiego inwestycja sięgnęła nieco wyższego pułapu, ale to ze względu na droższe meble, na które zdecydował się franczyzobiorca.
– Wydatki zwróciły się po mniej więcej pół roku – stwierdza.
W placówkach partnerskich dominuje sprzedaż trzech głównych produktów – kont, lokat i kredytów. Pierwsze dwa wiążą klienta z bankiem, ale zarabia się na pożyczaniu. Zwłaszcza dziś, gdy niskie stopy procentowe znacznie ograniczyły opłacalność oszczędzania na lokatach. Jacek Barbachowski szacuje, że aby pokryć bieżące koszty działalności, musi udzielić pożyczek w wysokości 200 tys. zł.
– Banki konkurują między sobą, a także z instytucjami parabankowymi. Klienci, którzy zaciągnęli kredyty z oprocentowaniem opartym na zmiennej stopie procentowej, są dziś wygrani, bo płacą mniejsze odsetki. Ale to powoduje, że bankom ciężej o nich walczyć – przyznaje przedsiębiorca.
Zaufanie to podstawa
Jacek Barbachowski ze swojej współpracy z Alior Bankiem jest zadowolony, ale w tej chwili kolejnych otwarć nie planuje.
– Chciałbym skupić się na zarządzaniu działającą placówką, a przede wszystkim na pozyskaniu kolejnych pracowników – przyznaje.
Przyszłym franczyzobiorcom radzi, by profil biznesu dopasowali do swoich umiejętności i doświadczenia. Jego zdaniem w bankowości trudniej będzie poradzić sobie osobom, które wcześniej nie zajmowały się sprzedażą produktów finansowych.
– W branży bankowej chodzi nie tyle o bycie sprzedawcą, co o wcielenie się w rolę doradcy. Musimy wzbudzić zaufanie klienta i pomóc mu w doborze produktu. Dopiero wtedy zyskujemy szansę na sukces – podsumowuje Jacek Barbachowski.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.