Makarony nad morzem

Przełom maja i czerwca to intensywny czas dla spaghetterii pod szyldem Makarun Spaghetti & Salad. Właśnie otworzyły się lokale w Łebie i przy krakowskim Rynku, a na początku czerwca rusza kolejny, przy ul. Chmielnej w Warszawie. Spaghetteria w Łebie ma o tyle wyjątkowy charakter, że jest pierwszym sezonowym lokalem sieci.
– Razem z żoną wynajmujemy pokoje dla turystów. W tym samym budynku mieliśmy jeszcze wolne pomieszczenia. Pomyśleliśmy, że warto je wykorzystać – mówi Wiesław Peta, franczyzobiorca Makaruna z Łeby. – Pomyśleliśmy o gastronomii, bo ludzie, zwłaszcza na wakacjach, chętnie zaglądają do takich lokali.
Wprawdzie żona pana Wiesława skończyła szkołę gastronomiczną, ale nigdy nie pracowała w tym zawodzie. Nie mając doświadczenia w branży, małżonkowie zdecydowali się skorzystać z oferty franczyzowej którejś z sieci gastronomicznych. Wybrali Makarun Spaghetti & Salad. Lokal nie był przystosowany do wymogów restauracyjnych, więc wymagał sporych nakładów finansowych.
– To, co mogliśmy, robiliśmy sami, aby zaoszczędzić na wydatkach – opowiada Wiesław Peta. – Nie potrzebowaliśmy przecież specjalnej ekipy np. do skręcania czy wieszania mebli.
Lokal ma 30 m2 i wystrojem wnętrza nawiązuje do nadmorskiej lokalizacji. Na ścianach wiszą m.in. okrętowe liny, koło sterowe. Właściciele planują, że restauracja będzie działać do końca września, może trochę dłużej – wszystko zależy od pogody.
– W sezonie wakacyjnym w Łebie jest około 100 tys. turystów. Po sezonie, zostaje zaledwie 3,5 tys. osób – mówi Wiesław Peta. – Wtedy część restauracji się zamyka, bo po prostu nie ma klientów.
Opłata za przystąpienie do sieci Makarun Spaghetti & Salad wynosi 16 tys. zł (z możliwością rozbicia na raty). Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł. Franczyzobiorca zostaje przeszkolony do kompletnego zarządzania swoją spaghetterią: od przygotowywania potraw przez rekrutację pracowników, aż po jakość obsługi klientów. Marka planuje rozwój również poza granicami Polski.
– Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Rumunii, Holandii, Anglii, Irlandii i Niemiec – mówi Marcin Szworak, franczyzodawca Makaruna. – W tej chwili szukamy tam odpowiednich lokali. Równolegle pracujemy też nad podniesieniem standardów obsługi w naszej sieci, prowadzimy w tym celu szkolenia dla franczyzobiorców i ich personelu. Wprowadzamy również nowe aranżacje niektórych lokali. Chodzi o te znajdujące się w prestiżowych lokalizacjach, jak krakowski Rynek czy warszawska ul. Chmielna. Chcemy w takich miejscach odejść od stylu fast foodu i zaproponować nowoczesny design.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali