Restauracje powstają w dużych polskich miastach. Inwestycja w lokal to średnio 350 tys. zł. Tyle trzeba wydać na przystosowanie i wyposażenie pomieszczeń.
Poniedziałek
20.06.2016
Franczyzowa sieć Fabryka Pizzy otworzyła kolejną restaurację w Krakowie. Lokale z włoską kuchnią to propozycja dla dużych miast.
 

Dwunasty lokal sieci powstał w maju w macierzystym mieście Fabryki Pizzy, czyli w Krakowie, w dzielnicy Podgórze Duchackie. Na klientów czekają tutaj 32 miejsca siedzące. Jest też letni ogródek. Franczyzobiorca pomyślał również o wygodzie rodzin z dziećmi i przygotował kącik zabaw dla maluchów. Restauracja karmi gości codziennie, w planach jest także uruchomienie realizacji zamówień na dowóz.
– Wkrótce czeka nas kolejne otwarcie – zapowiada Barbara Madej, zajmująca się marketingiem sieci Fabryka Pizza. – Następna Fabryka Pizzy powstanie w Gdyni. Otwiera ją franczyzobiorca, który prowadzi już jedną restaurację pod naszym szyldem w Centrum U7 w Gdańsku.
Fabryka Pizzy to koncept z 16 letnią historią. Pierwsze lokale powstały w Krakowie w 2000 roku. Po dziewięciu latach działalności właściciele zdecydowali się na utworzenie systemu franczyzowego. Restauracje powstają w dużych polskich miastach. Inwestycja w lokal wynosi średnio 350 tys. zł. Tyle trzeba wydać na przystosowanie i wyposażenie pomieszczeń. Opłata za przystąpienie do sieci to 15 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć m.in. na dwuetapowe szkolenia pracowników (w innym lokalu, a później już na miejscu u siebie), wszechstronną pomoc przy otwarciu restauracji i podczas całej współpracy. Miesięcznie na rzecz franczyzodawcy trzeba płacić 2 tys. zł plus 2 proc. od obrotu lokalu. Szacowany przez dawcę licencji okres zwrotu z inwestycji wynosi 2-3 lata.

W menu restauracji znajdują się dania kuchni włoskiej, takie jak pizze i makarony (również razowe), gnocchi, risotto, przystawki, zupy, sałatki, desery. Z raportu „Talerz Polaka 2015”, przygotowanego przez PizzaPortal.pl wynika, że to właśnie dania rodem z Italii Polacy lubią najbardziej. Kuchnia włoska stanowi aż 54 proc. wszystkich złożonych na PizzaPortal.pl zamówień. Wśród nich króluje oczywiście pizza, ale oprócz niej nasi rodacy kochają też inne włoskie specjały, jak chociażby pasty, czyli makarony.


POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022