Trend na kawę

– W ostatnich latach rynek gastronomiczny, w tym kawiarniany intensywnie się rozwija. Ten trend na pewno się utrzyma, ponieważ ludzie coraz chętniej jedzą oraz spędzają czas poza domem. Szczególnie mniejsze miasta cierpią na brak szerokiej i ciekawej oferty gastronomicznej – mówi Grzegorz Łyczak z firmy Lagardere Travel Retail, która jest właścicielem marek SO! COFFEE i Furore!
Pod pierwszym z szyldów działają klasyczne kawiarnie z szeroką ofertą produktową. W Polsce jest ich 55, do tego siedem we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii. Natomiast pod logo Furore! funkcjonuje 10 lodziarnio-kawiarni.
– Jesteśmy w trakcie finalizowania kolejnych czterech umów franczyzowych – dodaje Grzegorz Łyczak. – Planujemy sukcesywny rozwój, do 2020 roku zamierzamy powiększyć sieć do 110 lokali partnerskich oraz otworzyć 40 lokali franczyzowych.
W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie, albo wyspy handlowe. W przypadku SO! COFFEE całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lokal Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł. Opłaty wstępne wynoszą 30 tys. zł, miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat marketingowych.
Franczyzodawca zapewnia trzytygodniowe szkolenie, m.in. baristyczne, sprzedażowe, z zakresu bezpieczeństwa żywności. Franczyzobiorca dostaje podręcznik operacyjny, projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny oraz aranżację wnętrza), system do prowadzenia sprzedaży. Korzysta również z ogólnopolskiego marketingu całej sieci.
– Zawsze największą trudnością przed powstaniem nowego lokalu jest znalezienie optymalnej lokalizacji – nie ukrywa Grzegorz Łyczak. – Z naszego punktu widzenia najatrakcyjniejsze miejsca to galerie handlowe oraz główne ulice miast. Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. My możemy pomóc w negocjacjach warunków najmu, mamy też bazę potencjalnych lokalizacji do wykorzystania. Partnerów franczyzowych poszukujemy we wszystkich miastach w Polsce. Wielkość miasta nie ma dla nas znaczenia, oceniamy inwestycje przede wszystkim na podstawie potencjału danej lokalizacji.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali