Biznes w pełnym świetle
Paweł Jarmużek, prezes Przedsiębiorstwa Handlowego A-T
Czy to dobry czas na inwestycję w sklep z oświetleniem?
Biorąc pod uwagę perspektywy rozwoju budownictwa mieszkaniowego oraz planowany rozwój inwestycji budowlanych w branżach komercyjnych, spodziewam się, że branża oświetleniowa ma nomen omen „świetlaną” przyszłość. To właśnie z tego względu planujemy mocno inwestować w rozwój geograficzny naszej sieci sklepów (docelowo 250 placówek w kraju) oraz w rozbudowę innych kanałów sprzedaży, np. e-commerce i HoReCa. Ważnym czynnikiem spodziewanego wzrostu sprzedaży jest coraz większa popularność nowych technologii spełniających wymagania unijne w zakresie energooszczędności (np. technologia LED). To będzie powodowało coraz większe zainteresowanie w realizacji inwestycji zarówno prywatnych, jak i industrialnych. Ludzie mają coraz większą świadomość, że za prąd można płacić mniej, a więc trzeba dokonać wymiany używanego dotychczas oświetlenia.
Na czym polega biznes pod logo P.H. A-T?
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T z siedzibą w Krotoszynie działa od 1990 roku. Zajmujemy się sprzedażą detaliczną i hurtową artykułów elektrycznych oraz hurtową chemicznych i farmaceutycznych. W systemie ajencyjnym uruchamiamy sklepy z oświetleniem i artykułami elektrycznymi oraz hurtownie elektryczne. Spółka inwestuje w wyposażenie oraz elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej sklepu. Powierzamy ajentowi towar w kwocie do 1 mln zł w swoich cenach zakupu, umożliwiając rozwój biznesu na lokalnym rynku.
Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć placówkę A-T?
Osoba, która chciałaby otworzyć placówkę w naszej sieci powinna posiadać 50-100 tys. zł na inwestycję. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy dzielimy się z ajentem wypracowanym zyskiem. Nie pobieramy opłaty marketingowej. Zazwyczaj biznes jest rentowny po 6-12 miesiącach od otwarcia, a inwestycja zwraca się najpóźniej po dwóch latach. Ale na to duży wpływ ma zaangażowanie ajenta w prowadzony interes.
Jakie jeszcze warunki musi spełnić potencjalny ajent?
Powinien przedstawić nam do akceptacji lokal o powierzchni co najmniej 250 m2 na parterze z witrynami od ulicy, w którym jest możliwość podłączenia prądu, co najmniej 16 kW. Ważne, żeby w pobliżu lokalu można było łatwo zaparkować. Dobrze, aby znajdował się on na obszarze, gdzie występuje skupisko sklepów z wyposażeniem wnętrz. Ajent powinien posiadać doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy. Musi być osobiście zaangażowany w prowadzenie placówki oraz uczestniczyć we wszystkich akcjach promocyjnych i marketingowych.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.