Biznes dobrze wyszkolony

Małgorzata Polzenius, Hutchinson Institute
Czy opłaca się otwierać firmę w branży szkoleniowej? Jakie według pani ma ona perspektywy?
Nie mam co do tego wątpliwości, że warto. Znaczący wzrost liczby zatrudnionych osób na rynku pracy oraz popytu na pracę, powoduje, że pracodawcy chętniej inwestują w szkolenia pracowników. Poza tym pracownicy sami dbają o swój rozwój zawodowy, zapisując się na różnego rodzaju szkolenia, w tym między innymi językowe. Moim zdaniem najwięcej zmian obserwujemy właśnie w branży szkoleń językowych. Związane jest to z dużym spadkiem zapotrzebowania na kursy i lekcje językowe dla dzieci i młodzieży a wzrostem zapotrzebowania na tematyczne i profesjonalne szkolenia dla dorosłych. Konsekwencją tych zmian będzie zamknięcie wielu tradycyjnych szkół językowych, nienadążających za trendami, zapotrzebowaniem rynku i brakiem wewnętrznych szkoleń kadry lektorskiej. Zmiany te finalnie prowadzą do ugruntowania pozycji najsilniejszych firm szkoleniowych, przejęcia przez nich wielu rynków i dalszych profesjonalizacji usług.
Firma Hutchinson Institute, którą pani zarządza, jest firmą szkoleniową, zajmującą się organizacją i prowadzeniem szkoleń z języków obcych. Czy konsekwencje zachodzących zmian dotkną również waszą firmę?
Uważam, że nas ta zmiana nie dotyczy. A to dlatego, że Hutchinson Institute oprócz klasycznych szkoleń językowych, prowadzi również szkolenia intensywne, tematyczne, branżowe, biznesowe, biznesowo-językowe, szkolenia z różnic kulturowych, piszemy programy szkoleniowe, tworzymy gry językowe. Poza tym przeprowadzamy audyty sprawdzające kompetencje językowe rekrutowanych pracowników, jesteśmy akredytowanym centrum międzynarodowych egzaminów LCCI i ETS. W naszej ofercie dominuje język angielski i niemiecki, bo takie jest zapotrzebowanie rynku, ale oczywiście prowadzimy również zajęcia innych języków m.in. rosyjski, francuski, włoski, hiszpański, polski dla obcokrajowców i inne.
Otwieracie również placówki franczyzowe. Kto może zostać waszym partnerem i na jaką inwestycję musi się przygotować?
Dobrze byłoby, żeby potencjalny franczyzobiorca posiadał 15-20 tys. zł na start. Tyle wystarczy na opłatę licencyjną oraz wyposażenie biura. Nie narzucamy naszym partnerom konkretnego wyglądu lokalu. Specyfika naszej firmy powoduje, iż klient będzie bardzo rzadko, o ile w ogóle odwiedzał oddział. Wszystkie ustalenia z klientami, jak również same szkolenia są organizowane w siedzibach firm lub salach konferencyjnych. Biuro jest potrzebne jedynie do działań administracyjno-operacyjnych.
Poszukujemy franczyzobiorców z całej Polski, jednak z uwagi na specyfikę naszej działalności, preferowani są ci, którzy chcą prowadzić biznes pod naszą marką w dużym mieście, bądź w regionie, w którym znajduje się wiele korporacji. Od naszych partnerów oczekujemy pełnego zaangażowania oraz absolutnego przestrzegania wszystkich standardów firmy Hutchinson Institute. Umowa franczyzowa jest zawierana na dwa lata z możliwością przedłużenia za obustronną zgodą.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU




























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Właścicielka Speaky Frog postawiła na własną metodę nauki angielskiego, która uwzględnia potrzeby dzieci z dysleksją, dysgrafią, ADHD i w spektrum autyzmu. Jak jej poszło?
Właścicielka kameralnej szkoły języka angielskiego Speaky Frog chce się podzielić swoim konceptem. Co oferuje?
– Wystarczy 5 tys. zł na opłatę franczyzową i około 10 tys. zł na wynajem i wyposażenie lokalu, aby otworzyć szkołę językową – mówi Katarzyna Albecka, właścicielka Speaky Frog.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...