Następca Białego Jelenia
Biały Jeleń, marka należąca do Polleny Ostrzeszów, wystartowała z franczyzą blisko dwa lata temu. Rozbudową sieci pod tym szyldem zajmowała się firma Health Care Cosmetics. W galeriach handlowych w całej Polsce powstało 15 franczyzowych stoisk z hipoalergicznymi kosmetykami wyłącznie tej jednej marki. Teraz Health Care Cosmetics zdecydowała o zmianie szyldu. Wszystkie punkty przeszły rebranding i obecnie działają już pod logo Naturay. Health Care Cosmetics jest właścicielem nowego brandu i jego franczyzodawcą. Kosmetyki Białego Jelenia nadal stanowią zdecydowaną większość całego asortymentu, ale oprócz nich właściciel wprowadza też do oferty inne, hipoalergiczne marki. Skąd decyzja o tak radykalnej zmianie?
– Klienci ciągle pytali w naszych punktach o nowe produkty – mówi Przemysław Karwacki, współwłaściciel Naturay. – Dlatego pomyśleliśmy, że warto na bazie istniejącej już sieci stworzyć nowy koncept, który ofertę dobrze znanych Polakom wyrobów Białego Jelenia uzupełniłby o nowości, utrzymujące równie wysoką jakość. Porozumieliśmy się w tej sprawie z Polleną Ostrzeszów, która nie miała nic przeciwko temu.
Decyzja niesie za sobą jednak także ryzyko. W miejsce mocno zakorzenionego w polskiej świadomości logo Białego Jelenia pojawiła się nie znana na razie klientom marka Naturay, która musi zapracować na zaufanie klientów.
– Nie boimy się tego ryzyka – zapewnia Przemysław Karwacki. – Tworzymy swego rodzaju kombajn hipoalergiczny, który w Polsce nie ma żadnej konkurencji. Stawiamy na marki, których nie można kupić w sieciach drogeryjnych, w tej chwili to Orientana i Natura Siberica, w najbliższej przyszłości pojawią kolejne. Równolegle rozpoczynamy produkcję własnych linii kosmetycznych pod naszymi markami. Zaczynamy od produktów niszowych, pozbawionych konkurencji i wypełniających potrzeby klientów: płynu do prania odzieży z wszelkiego rodzaju tkanin oddychających z membranami oraz żelu 3 w 1 dla aktywnych, czyli szamponu, żelu do mycia twarzy i żelu pod prysznic w jednym opakowaniu.
Warunki dla franczyzobiorców nie zmieniły się. Franczyzodawca ocenia, że na inwestycje trzeba wydać ok. 40 tys. zł netto. W tym zawiera się opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Do tej pory stoiska otwierały się wyłącznie w galeriach handlowych.
– Sądzę, że jesteśmy już gotowi do tego, by otwierać sklepy w lokalizacjach przyulicznych. Prowadzimy już nawet pierwsze rozmowy na ten temat z kandydatami na franczyzobiorców – dodaje Przemysław Karwacki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...