Gra w pizzę
Piotr Dawiskiba, współwłaściciel marki Fun Pizza
Pizzerii na rynku jest mnóstwo. Czym Fun Pizza różni się od innych?
Nasza pizza jest – można powiedzieć – nie włoska, ale polska. Czyli taka, jaka smakuje naszym rodakom: na średnim lub grubym cieście, z dużą ilością dodatków. Poza tym mamy do wyboru aż pięć jej rozmiarów. To jeśli chodzi o menu. Natomiast naszym wyróżnikiem są też... gry. Do naszego konceptu włączamy wiele elementów z tym związanych. Począwszy od tego, że na naszych opakowaniach do pizzy jest zamieszczona gra planszowa „Bitwa o ostatni kawałek”. Do każdego zamówienia dołączamy pionki i kostkę i klienci mogą sobie pograć przy jedzeniu lub po skończeniu posiłku. Grać można też czekając na zamówienie w lokalu, używając do tego specjalnej aplikacji mobilnej. Stawką jest rabat – jeśli klient wygra, przy odbiorze zamówienia otrzymuje zniżkę. To tylko kilka przykładów. Naszą główną grupą docelową są studenci i myślę, że takie dodatkowe atrakcje także są dla nich dodatkowym czynnikiem przyciągającym.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
Na początek chcemy zacząć od dużych miast, powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokale Fun Pizza można otwierać w dwóch formatach: ekspres, czyli nastawionym na zamówienia w dostawie oraz pizzeria z salą konsumpcyjną. W pierwszym przypadku lokalizacja nie ma większego znaczenia, bo i tak zamówienie jest dowożone do klienta. Natomiast w przypadku lokalu z konsumpcją na miejscu trzeba wybrać miejsce w centrum, przy deptaku, blisko dworca, generalnie tam, gdzie jest duży ruch. Trzeba zaznaczyć, ze zdecydowana większość naszych zamówień, bo aż 80 proc. realizowana jest w dostawie.
Z jakimi wydatkami na start musi liczyć się franczyzobiorca?
Wszystko zależy oczywiście od wielkości i stanu lokalu. Jeśli są to pomieszczenia dostosowane do potrzeb gastronomii to w przypadku pizzerii z salą konsumpcyjną kwota inwestycji zaczyna się od 35 tys. zł. Z zastrzeżeniem, że meble bierze się w leasing. Natomiast przy formacie ekspres kwota wyjściową w takim przypadku będzie 20 tys. zł. My jako franczyzodawca możemy pomóc w uzyskaniu dofinansowań z różnych zewnętrznych źródeł. Przygotowujemy projekt technologiczny lokalu, wizualizację w 3D, zapewniamy szkolenia. Przechodzi je zarówno franczyzobiorca, jak i pracownicy lokalu. Franczyzobiorca uczy się m.in. zarządzać personelem, ale też poznaje specyfikę pracy na każdym stanowisku, nawet dostawcy. Nie pobieramy opłaty wstępnej. Stała opłata miesięczna wynosi 1 tys. zł.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...