Forum o artykule: Skuteczna i tania reklama małej firmy 1475
Najskuteczniejszą formą reklamy w dzisiejszych warunkach rynkowych pozostaje internet. Jeżeli potrafisz to robić, wystarczy trochę własnego zaangażowania. Gdy masz trochę wolnych środków, lepiej jednak zlecić to profesjonalistom.
Wkład finansowy jest relatywnie niskim kosztem, biorąc pod uwagę dotarcie do szerokiego spektrum odbiorców i odzew ze strony zainteresowanych a potencjalnych klientów.
nie jest to łatwe, ale trzeba korzystać z różnych form, reklama w sieci jak najbardziej, poza tym myślę że dobrze jest zdecydować się na kupno gadżetów reklamowych, tylko takich dobrej jakości, ja w tym roku ponownie zamierzam zamówić kalendarze książkowe - trudno nie być zapamiętanym jeśli ma się takie gadżety
do pozyskania klienta-internet, busy/rowery z banerami, nawet tradycyjna reklama (choć moim zdaniem jak na efekty, które daje-stanowczo za droga jest). a jak juz masz klientów-sms marketingowy (serwersms.pl), bo to naprawde tania forma (już od 3 groszy za sms), a skuteczniejsza niż marketing mailowy i nie taka wkurzająca.
Reklama tradycyjna to ulotki, programy dla stałych klientów, media lokalne, mam na mysli radio, prasę, ale kiedy mówimy o internetowej to zabiera ona duzo czasu aby odniosła skutek. Na efekty trzeba poczekac, ale warunkiem jest profesjonalne prowadzenie projektu.
Tam reklama, gdzie klienci, proste!
według mnie w dzisiejszych czasach chyba najbardziej skuteczna jest reklama w internecie. warto poczytać trochę na ten temat i wybrać najlepszą dla siebie formę reklamy internetowej.
E- marketing jest bardzo ważny (choćby pozycjonowanie), ale trzeba pamiętać też, że reklamowanie w sieci to nie wszystko. Maile często nie są odczytywane od razu, o ile w ogóle, dlatego dobrze postarać się, by dotrzeć do nich w bardziej bezpośredni sposób. Ja wybrałam sms marketingu i firmę http://serwersms.pl/ Dzięki takim smsom (lub mmsom) można wysyłać powiadomienia o nowościach, promocjach, ale np. i wysyłce zamówienia, jeśli akurat prowadzimy sklep online. Fajnie to też można wykorzystać, jeśli mamy w ofercie możliwość osobistego odbioru zamówienia. To bardzo wygodne - jeśli jestem na mieście i dostanę smsa, że mogę odebrać towar i zaoszczędzić w ten sposób sporo czasu :)
żeby kampania sms/mms była skuteczna musi byc przemyslana. To prawda, co piszesz, że mozliwości jest mnóstwo (info o punktach/nadaniu czy przyjęciu zamównienia, wysyłce, promocjach itd ) ale większośc firm, któe prowadza takie działania nie do końca przewiduje działanie systemu i często wiadomości sa albo niepoprawnie formułowane, albo wysyłane o średnio przyzwoitych porach itp. Niewiele firm opracowało system do perfekcji.
Ja szczególnie polecam pozycjonowanie się w wyszukiwarkach. Koszty kosztami ale kolega, który ma własną knajpę ma o wiele większy zysk.
A może warto byłoby zainwestować w profesjonalny fan page firmy na facebooku? Sam muszę przyznać, że obecnie strona taka przynosi mi o wiele więcej klientów niż firmowa strona firmy.
A ja współpracowałem z firmą z Krakowa. Zajmowali się u mnie przede wszystkim pozycjonowaniem strony w Google i na większości fraz udało się osiągnąć wysokie pozycje. Później zmieniłem na tańszą agencję i poleciały wraz z tym pozycje ;/ Teraz trochę głupio wrócić.
Potwierdzam dobrą formą reklamy jest kolportaż ulotek, jednak ta medota jest jeszcze skuteczniejsza gdy kolportaż odbywa sie z udziałem hostess. Wiem to z doświadczenia, pracuje jako koordynator w Agencji promocji i wielu klientów wręcz jest zaskoczonych jak skuteczne może być roznoszenie ulotek przez hostessy np: w centrum miasta lub w galeriach handlowych. Taka forma promocjii naprawde daje świetne efekty w postaci dużego feedbacku klientów.
Tanio i skutecznie brzmi troszkę nie tak. Zapewne wszystko co kiedyś było tanie i skuteczne dzisiaj nadal skuteczne jest... ale tanie już raczej nie.
Każda forma reklamy jest dobra jeżeli jest skuteczna. Jeżeli jest skuteczna oznacza to, że na jej realizację wydajesz mniej niż zarobisz. Pytanie jak wiele pracy jesteś w stanie wykonać sam - bo chyba nie liczysz, że ktoś zrobi w dzisiejszych czasach coś "dobrze i tanio"? Jeżeli zrobi tanio to zapewne oferuje produkt niskiej jakości. Jeżeli wykona usługę w dobrej (ale jeszcze nie najwyższej) cenie możesz spodziewać się, że masz dużą szansę na sukces.
Podam przykład:
Ulotkę możesz wydrukować w punkcie ksero, możesz też wydrukować na papierze 350 g - kreda. Tak samo jest z marketingiem internetowym: Zawsze możesz wziąć kilka usług za 100 zł na all...gro:) - pytanie czego oczekujesz w kontekście stabilności marketingowej firmy i jakich efektów się spodziewasz?
Za niską ceną zawsze gdzieś kryje się skrót jakości. Za wysoką ceną może kryć się oszustwo - ale masz znacznie większą szansę znaleźć rzetelnego wykonawcę niż kierując się do najtańszych.
Sama z własnego doświadczenia wiem,że ludzie uwielbiają wszelkiego rodzaju prezenty, promocje. Tak więc może warto byłoby zainwestować właśnie w gadżety reklamowe?
Połączenie promocji w internecie i tradycyjnej reklamy to dzisiaj zdecydowanie najlepszy pomysł. Ja poza fun pagami i profilami na portalach społecznościowych zatroszczyłam się także np. o billboardy.
Ja zdecydowałam się na reklamę w sieci i tradycyjną. Zrobiłam kilka plakatów w Agencji Reklamowej Loko na początku swojej działalności i zadziałało. Klienci powoli zaczęli się pojawiać w moim salonie:)
Ja stosuję pozycjonowanie i prowadzę fanpage'a. Teraz to w sumie podstawa, jesli chodzi o promowanie. Ostatnio zdecydowałam się też na mailing, ale jakoś średnio się sprawdza... Ciekawie jednak brzmi te smsy. Sama chętnie takowe otrzymuję, może warto by było wprowadzić to i u siebie :) Macie może jakieś dane na temat skuteczności takiego narzędzia?
Natasha, dużo zalezy od tego, jak to narzędzie wykorzystasz ;)
Polecam Ci zapoznać się z wynikami badania "Komunikacja SMS w Polsce 2013": http://serwersms.pl/badanie2013/ Znajdziesz tam informacje zarówno o tym, jak biznesmeni postrzegają marketing sms oraz jak smsy widzą sami konsumenci. Można się zainspirować do wprowadzenia rozwiązań w swojej firmie :)
Sposobów na reklamę jest mnóstwo. Wiadomo, że małe firmy nie stać na reklamę w telewizji czy większym radiu, ale mozna np. zamówić gadżety reklamowe i rozdawać je klientom. Gadżety zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem, a nie kosztują bardzo dużo. Ja zamawiałam gadżety i naklejki 3d w drukarni - nie zapłaciłam dużo.
Co jeszcze? Portale społecznościowe - zakładamy konto i prosimy znajomych o pomoc w udostępnianiu. Można również zainwestować w ulotki, ale to nie jest zbyt skuteczna forma ponieważ często lądują w koszu, ale można je zostawiać np. w zaprzyjaźnionych sklepach. Ja tak sobie radziłam. Biznes ma się dobrze.
Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 427
USŁUGI 557
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 208
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 24
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 22
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.