Forum o artykule: Lojalny klient dobrze obsłużony 20
Recepta na lojalnego klienta jest dość prosta - musi on dostawać od nas więcej i lepiej niż to za co płaci. To połowa sukcesu wielkich korpo.
Lojalny klient dobrze obsłużony
Według danych firm monitorujących rynek farmaceutyczny rok 2008 był dla branży bardzo udany. Wartość rynku aptecznego wyniosła bowiem 24 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 11 proc. Jedną z jego charakterystycznych cech są wysokie koszty sprzedaży. Systematycznie rosną również koszty prowadzenia działalności – wzrastają czynsze za dzierżawę lokali i koszty kredytów bankowych. Silna jest też presja płacowa ze strony personelu. Z tych powodów apteki mają coraz mniejszą możliwość obniżania cen. Takie realia sprawiają, że coraz więcej farmaceutów dostrzega potrzebę profesjonalnego zarządzania swoim wizerunkiem oraz marketingiem. Dziś w różnego typu programach lojalnościowych uczestniczy ponad 30 proc. aptek. Według informacji IMS Health prawie 8,5 proc. z ponad 13 tys. aptek działających w Polsce należy do sieci skupiających powyżej 20 punktów detalicznych.Pozostałe kategorie
tematy
komentarze
użytkownicy
HANDEL 434
USŁUGI 589
- turystyka i hotele 32
- doradztwo i księgowość 24
- gastronomia 239
- finanse i bankowość 106
- edukacja 34
- beauty i fitness 24
- usługi dla konsumentów 45
- nieruchomości 23
- usługi dla biznesu 62
inne 1475
PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.
Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.
Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.
Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.