Millennium Bank

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Sieć franczyzowa Banku Millennium składa się z ponad 234 oddziałów, działających w starannie dobranych lokalizacjach w całej Polsce. Stale rozbudowujemy sieć, dbając jednocześnie o jej efektywność. Obecnie poszukujemy Partnerów w miejscowościach liczących od 8 tys. mieszkańców, w których nie ma żadnej placówki Banku Millennium. Jednocześnie jesteśmy gotowi przeanalizować inne zaproponowane lokalizacje, wierząc, że nasi Partnerzy, dzięki znajomości lokalnych rynków, najlepiej wiedzą, gdzie warto zainwestować w nową placówkę.
Oferta franczyzy w Banku Millennium skierowana jest do każdego, kto chce prowadzić własny biznes. Jesteśmy otwarci na współpracę z osobami, które mają już zarejestrowaną własną firmę lub dopiero planują otworzyć działalność gospodarczą. Doświadczenie w biznesie finansowym będzie dodatkowym atutem, bo pomaga szybciej osiągnąć wysoką efektywność i wysokie przychody w tym biznesie.
Bank jest obecny na polskim rynku od 1989 roku, od roku 2003 Bank działa pod marką Bank Millennium. Siec franczyzowa rozwijana jest od marca 2007 roku i ma swoje korzenie w ówczesnym Eurobanku. Po fuzji banków w listopadzie 2019 nadal intensywnie się rozwija i umacnia, korzystając z ponad 15-sto letniego doświadczenia, co owocuje obecnie silną siecią działającą pod szyldem jednego z największym Banków w Polsce. Bank Millennium jest siódmym pod względem wielkości bankiem w Polsce. Zatrudnia ok. 6000 pracowników i prowadzi sieć ponad 500 oddziałów. Fuzja Banku Millennium z Eurobankiem pozwoliła na wzmocnienie pozycji Banku Millennium m.in. w obszarze kredytów konsumenckich, rozszerzenie sieci o model franczyzowy i zbudowanie kompetencji zarządzania w tym obszarze.
JEDNOSTKI WŁASNE
364
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
234
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- Rozwijająca się sieć placówek i Partnerów, ze wzrastającym udziałem multifranczyzobiorców;
- Wysoki priorytet sieci franczyzowej w strategii banku;
- Silna marka franczyzodawcy wspierana aktywnymi, ogólnopolskimi działaniami reklamowymi;
- Wieloletnie doświadczenie we współpracy z siecią franczyzową zdobyte wcześniej pod marką eurobank;
- Szeroka oferta produktowa zarówno dla klienta detalicznego (konta, pożyczki, kredyty hipoteczne) jak i dla przedsiębiorców (rachunki firmowe, kredyty, leasing)
- Oferta dla klientów jest tożsama z innymi kanałami sprzedaży Banku;
- dostęp do baz danych Banku ułatwiających pozyskanie nowych i budowanie relacji z dotychczasowymi klientami;
- jednolity system informatyczny – wszystkie placówki partnerskie mają dostęp do centralnego systemu informatycznego banku i objęte są identycznym wsparciem informatycznym, co placówki własne. Operacje realizowane w systemie informatycznym w placówkach partnerskich odbywają się w czasie rzeczywistym, on-line;
- Stabilność współpracy - placówki partnerskie traktowane są pod względem organizacji procesów sprzedażowych na równych zasadach z innymi kanałami sprzedaży funkcjonującymi w Banku;
- Kompleksowe i profesjonalne wsparcie dla Partnera i placówki (opiekun w regionie, infolinia produktowa, infolinia techniczna 24/7 oraz specjalnie wyodrębniony Wydział Wsparcia Placówek Franczyzowych);
- Wsparcie marketingowe - placówki partnerskie mają dostęp do materiałów promocyjnych Banku.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Partner pokrywa koszt inwestycji z własnych środków. Dopuszczamy jednak możliwość sfinansowania inwestycji w otwarcie placówki ze środków pomocowych Unii Europejskiej lub dofinansowania z Urzędu Pracy
Na koszty uruchomienia placówki składają się wydatki Partnera na:
- remont placówki, czyli dostosowanie lokalu do wymogów banku, instalacja alarmu, klimatyzacji, ubezpieczenie - koszty szacowane indywidualnie w zależności od stanu lokalu;
- wizualizację wewnętrzną: sejfy, meble, wykładzina, urządzenia biurowe (telefon, niszczarka, liczarka) - minimalny koszt wyposażenia wewnętrznego placówki dwustanowiskowej to ok. 41 tys. zł netto.
Bank partycypuje w kosztach elementów wizualizacji zewnętrznej. Bank ponosi także koszty związane z utrzymaniem oraz serwisowaniem przekazanego sprzętu komputerowego. Na koszt Banku odbywają się wszelkie szkolenia pracowników i franczyzobiorcy.
Poza kosztami związanymi z uruchomieniem placówki Partner jest zobowiązany do pokrywania bieżących kosztów związanych z jej funkcjonowaniem (np. koszty mediów, zatrudnienia pracowników, wynajmu sprzętu IT, ubezpieczenia).
Źródła dochodów Agenta:
- wynagrodzenie za pozyskanie nowych klientów, sprzedaż produktów i usług bankowych dla Klientów indywidualnych (w tym dostęp do produktów hipotecznych za pośrednictwem wyspecjalizowanego pracownika banku) oraz przedsiębiorców (np. rachunków firmowych, kredytów, leasingu);
- wynagrodzenie za wypełnianie wymogów jakościowych w zakresie obsługi Klienta w badaniu jakościowym;
- bonusy za realizację celów nakładanych przez Bank;
- długoterminowe programy motywacyjne i bieżące konkursy sprzedażowe.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Standardy lokalu pod placówkę agencyjną Banku Millennium:
- rekomendujemy otwarcie placówki w centrum miasta i/lub przy głównej ulicy handlowej (rynek, deptak) z witryną umożliwiającą ekspozycję reklamy,
- wielkość lokalu potrzebna do otwarcia placówki franczyzowej to min. 36 m2 sali sprzedaży (dodatkowo lokal powinien posiadać zaplecze),
- wejście do lokalu od strony ciągu komunikacyjnego (nie w bramie i nie od podwórka),
- witryna od ulicy min. 2x2m samego szkła bez krat – szyby w standardzie P4,
- możliwość powieszenia neonu zewnętrznego nad witryną lokalu,
- jedna ze ścian placówki musi mieć nie mniej niż 3 m w linii prostej,
- możliwość podłączenia stałego łącza o dużej przepustowości (rekomendowane MPLS 4/4),
- stały zewnętrzny adres IP zakończony łączem Ethernet (bez obsługi Wi-Fi),
- możliwość zakotwiczenia sejfów do podłoża (na sali operacyjnej oraz na zapleczu),
- pobliski parking jako dodatkowy atut lokalizacji.
Jeżeli jesteś zainteresowana/y otwarciem własnej placówki franczyzowej, pozostaw swoje zgłoszenie za pośrednictwem formularza kontaktu, dostępnego na stronie www.bankmillennium.pl/o-banku/franczyza/szczegoly lub poniżej na portalu franchising.pl. W zgłoszeniu podaj swoje imię i nazwisko, tel. kontaktowy oraz miejscowość / województwo, w której /(którym) chciał(a)byś otworzyć oddział pod marką "Bank Millennium" lub prześlij nam swoje dane z danymi lokalizacji na adres: partner@bankmillennium.pl.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Bank Millennium SA (ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Millennium Bank oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie .
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?

Powódź zniszczyła jego placówkę, ale nie biznes. Mariusz Hajdasz, partner PKO Banku Polskiego, opowiada, jak wygląda franczyza bankowa, gdy przychodzą prawdziwe kryzysy.
Hiszpanie chcą sprzedać udziały w Santander Bank Polska austriackiemu Erste Group. Co to oznacza dla dalszego rozwoju sieci i dla franczyzobiorców?
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.

Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
− Nigdy nie żałowałem porzucenia etatu na rzecz własnej firmy − mówi Krzysztof Wołowiec, który wraz z żoną prowadzi cztery placówki partnerskie Alior Banku.
Już ponad 2/3 transakcji w sklepach odbywa się bezgotówkowo. Klienci coraz częściej oczekują wyboru metod płatności, dlatego posiadanie terminala staja się kluczowe.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Bank, pośrednictwo, ubezpieczenia – sprawdzamy, czy warto wejść do gry i prowadzić własny biznes pod znaną marką z branży finansowej.
Zostań właścicielem siłowni Fit+, otwórz escape room, zajmij się kuroterapią albo organizacją ślubów. Zobacz, ile trzeba zainwestować w takie biznesy.
Chcesz wejść we franczyzę? Dowiedz się, jak ocenić system, o co zapytać franczyzodawcę i jak uniknąć błędów na starcie współpracy.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.