Zapłacą za ślub marzeń

Piątek
27.06.2008
W 2007 roku zostało zawartych ponad 260 tys. związków małżeńskich. Socjologowie przewidują, że boom małżeński dopiero się zaczyna, bo „tak” przed ołtarzem zaczynają mówić roczniki z wyżu demograficznego z lat 80. Wygląda na to, że przed branżą ślubną jest świetlana przyszłość.
 

Coraz więcej par stać na wynajęcie firmy, która kompleksowo zorganizuje im ślub i wesele. Najczęściej klientami firm są osoby przebywające za granicą, które oczekują ślubu i wesela na europejskim poziomie. Kolejną dużą grupą klientów są pary bardzo dużo pracujące i dobrze sytuowane, które nie mają czasu, aby samodzielnie zająć się organizacją własnego ślubu i wesela.

Z reguły klienci oczekują ceremonii na bardzo wysokim poziomie. Chcą, aby przyjęcie odbyło się w pałacu lub ekskluzywnym dworku, kelnerzy serwowali egzotyczne potrawy, a goście mieli zapewnione dodatkowe atrakcje np. pokaz tańca, sztucznych ogni, czy występ kabaretu. W Warszawie klienci najczęściej zainteresowani są organizacją wesela dla 80-100 gości. Są w stanie na to przeznaczyć 30-50 tys. zł.

Branża firm organizujących śluby i wesela jest na razie we wczesnej fazie rozwoju. Najstarsze firmy mają nie więcej niż 5-6 lat. Zdaniem przedstawicieli branży, firmę organizującą śluby i wesela tworzą przede wszystkim ludzie, i to od nich zależy sukces prowadzonego biznesu. Osobowość konsultanta ślubnego jest najważniejszą wartością firmy. Musi on być operatywny, mieć mnóstwo samozaparcia, wielką charyzmę, być dobrym handlowcem – wszystko po to, aby umieć zdobyć klienta. Jego praca na początku polega na stworzeniu bazy kontaktów m.in. do właścicieli pałaców, zamków, dworków oraz restauracji organizujących wesela. Poza tym musi dysponować numerami telefonów do zespołów, didżejów, florystów, firm wynajmujących samochody itd. Baza namiarów do zaufanych, sprawdzonych podwykonawców jest tutaj na wagę złota. To od nich zależy, czy ślub i wesele będą w pełni udane.

Następnie konsultant ślubny musi zdobyć klienta. Aby do niego dotrzeć, powinien stworzyć stronę internetową własnej firmy oraz wykupić reklamę na ślubnych portalach oraz w czasopismach poświęconych tej tematyce. Warto, by zareklamował się również na targach ślubnych.

Przez pierwsze 1-2 lata działalności nie potrzeba nawet posiadać biura, aby prowadzić firmę zajmującą się organizacją ślubów i wesel. Z klientami można umawiać się w domu bądź w lokalu na mieście. Jeżeli firma zakorzeni się już na rynku, wówczas warto pomyśleć o wynajęciu biura, chociażby dla podniesienia prestiżu. Trzeba natomiast zaopatrzyć się w laptopa, aby móc zaprezentować klientom ofertę. To wydatek około 3 tys. zł. Należy również posiadać samochód, bo klienci mieszkają w różnych miejscach i nie zawsze można dojechać do nich publicznymi środkami transportu.

Bieżące miesięczne koszty, które generuje firma ślubna to: około 150-200 zł za telefon, 100 zł - internet, 400 zł - benzyna oraz 300 zł - serwis samochodowy. Koszty materiałów reklamowych to wydatek około 150 zł.

Konsultant ślubny organizuje średnio dwa śluby miesięcznie w sezonie (od czerwca do października), poza nim zdarzają się pojedyncze zamówienia – rocznie średnio 15 wesel. Średni zarobek konsultanta za jedno wesele to 6-8 tys. zł w Warszawie, 3-4 tys. zł w innych miastach.

Anna Smolińska


POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023