Jedzenie na zamówienie
Polacy chętnie zamawiają jedzenie z dostawą do domu, bo jest to wygodne i pozwala oszczędzić czas. Poza tym lista restauracji, które umożliwiają zamawianie swoich ulubionych dań z dostawą do domu staje się coraz dłuższa. Dowóz mają w swojej ofercie zarówno wielkie sieci restauracji m.in. Sphinx, McDonald's, DaGrasso, jak i pojedyncze restauracje, które oferują dostawę w najbliższym sąsiedztwie. Przyzwyczailiśmy się już do zamawiania jedzenia przez telefon, ale coraz częściej wykorzystujemy w tym celu strony internetowe gromadzące ofertę wielu restauracji, czy aplikacje mobilne pozwalające na złożenie zamówienia za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl jedzenie do pracy albo do domu zamawia 68 proc. Polaków.
- W tej grupie coraz częściej można spotkać osoby, które oprócz telefonu, wykorzystują w tym celu internet, stanowią oni 38 proc. ankietowanych. Co prawda odsetek zamawiających wyłącznie w sieci jest jeszcze niewielki, jednak przewidujemy, że w tym roku ulegnie zwiększeniu m.in. dzięki popularyzacji smartfonów i tabletów – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl.
Przez internet lub telefon najczęściej zamawiają osoby w wieku 35–44 lata (32,5 proc. ankietowanych), z podobną częstotliwością po słuchawkę lub myszkę sięgają osoby w wieku 25-34 (29,5 proc.). Wbrew stereotypom, to kobiety kupują online częściej niż mężczyźni i stanowią 65 proc. zamawiających.
Azja króluje w Warszawie
Dostawca najczęściej puka do naszych drzwi z potrawami kuchni włoskiej, wśród których prym wiedzie pizza zamawiana przez blisko 62 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu ankietowani wskazywali dania azjatyckie (sushi, chińszczyzna), które zamawia 11 proc. osób. Trzecie miejsce na podium zajęła kuchnia polska, po którą sięgało 8 proc. badanych. Zamówienia telefoniczne w zdecydowany sposób różnią się od zamówień składanych za pomocą aplikacji mobilnych, czy stron internetowych.
- Zamawiający przez telefon mogą intuicyjnie wybrać np. pizzę, jednak gdy zaoferuje im się szerszy wachlarz potraw, tak jak ma to miejsce w internecie, to ich wybory są zupełnie inne. Według naszych danych, osoby zamawiające za pomocą aplikacji mobilnych i internetu, preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 procent zamówień. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 procent. Na 3. miejscu burgery – 22 procent, a tuż za nimi kuchnię polską – mówi Michał Rokosz z Foodpanda.pl
Zamawianie gotowych potraw przez internet dla statystycznego Polaka jest jeszcze nowością. Jednak już dziś można zauważyć zwiększone zainteresowanie takimi usługami. Nowy trend najbardziej widać w dużych miastach, wśród osób młodych. Starsze też coraz śmielej korzystają z tego udogodnienia, jednak wspomagają się jeszcze telefonem. Z czasem, również one powinny przekonać się do częstszego zamawiania wykorzystując w tym celu internet.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...