Jedzenie na zamówienie

Polacy chętnie zamawiają jedzenie z dostawą do domu, bo jest to wygodne i pozwala oszczędzić czas. Poza tym lista restauracji, które umożliwiają zamawianie swoich ulubionych dań z dostawą do domu staje się coraz dłuższa. Dowóz mają w swojej ofercie zarówno wielkie sieci restauracji m.in. Sphinx, McDonald's, DaGrasso, jak i pojedyncze restauracje, które oferują dostawę w najbliższym sąsiedztwie. Przyzwyczailiśmy się już do zamawiania jedzenia przez telefon, ale coraz częściej wykorzystujemy w tym celu strony internetowe gromadzące ofertę wielu restauracji, czy aplikacje mobilne pozwalające na złożenie zamówienia za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl jedzenie do pracy albo do domu zamawia 68 proc. Polaków.
- W tej grupie coraz częściej można spotkać osoby, które oprócz telefonu, wykorzystują w tym celu internet, stanowią oni 38 proc. ankietowanych. Co prawda odsetek zamawiających wyłącznie w sieci jest jeszcze niewielki, jednak przewidujemy, że w tym roku ulegnie zwiększeniu m.in. dzięki popularyzacji smartfonów i tabletów – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl.
Przez internet lub telefon najczęściej zamawiają osoby w wieku 35–44 lata (32,5 proc. ankietowanych), z podobną częstotliwością po słuchawkę lub myszkę sięgają osoby w wieku 25-34 (29,5 proc.). Wbrew stereotypom, to kobiety kupują online częściej niż mężczyźni i stanowią 65 proc. zamawiających.
Azja króluje w Warszawie
Dostawca najczęściej puka do naszych drzwi z potrawami kuchni włoskiej, wśród których prym wiedzie pizza zamawiana przez blisko 62 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu ankietowani wskazywali dania azjatyckie (sushi, chińszczyzna), które zamawia 11 proc. osób. Trzecie miejsce na podium zajęła kuchnia polska, po którą sięgało 8 proc. badanych. Zamówienia telefoniczne w zdecydowany sposób różnią się od zamówień składanych za pomocą aplikacji mobilnych, czy stron internetowych.
- Zamawiający przez telefon mogą intuicyjnie wybrać np. pizzę, jednak gdy zaoferuje im się szerszy wachlarz potraw, tak jak ma to miejsce w internecie, to ich wybory są zupełnie inne. Według naszych danych, osoby zamawiające za pomocą aplikacji mobilnych i internetu, preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 procent zamówień. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 procent. Na 3. miejscu burgery – 22 procent, a tuż za nimi kuchnię polską – mówi Michał Rokosz z Foodpanda.pl
Zamawianie gotowych potraw przez internet dla statystycznego Polaka jest jeszcze nowością. Jednak już dziś można zauważyć zwiększone zainteresowanie takimi usługami. Nowy trend najbardziej widać w dużych miastach, wśród osób młodych. Starsze też coraz śmielej korzystają z tego udogodnienia, jednak wspomagają się jeszcze telefonem. Z czasem, również one powinny przekonać się do częstszego zamawiania wykorzystując w tym celu internet.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali