Słownik franczyzy i biznesu
usługi elektroniczne
Usługi elektroniczne to usługi świadczone za pomocą Internetu lub podobnej sieci elektronicznej, których świadczenie z natury zależne jest od technologii informatycznej i z reguły usługi te są zautomatyzowane, wymagają niewielkiej interwencji człowieka oraz niemożliwe jest ich wykonanie bez wykorzystania technologii informatyczne.
W szczególności usługami elektronicznymi są:
- tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne zarządzanie programami i sprzętem,
- dostarczanie oprogramowania oraz jego uaktualnień,
- dostarczanie obrazów, tekstu i informacji oraz udostępnianie baz danych,
- dostarczanie muzyki, filmów i gier, w tym gier losowych i hazardowych, jak również przekazów o charakterze politycznym, kulturalnym, artystycznym, sportowym, naukowym i rozrywkowym oraz informacji o wydarzeniach,
- usługi kształcenia korespondencyjnego
Do usług elektronicznych nie zalicza się usług nadawczych radiowych i telewizyjnych, chyba że program radiowy lub telewizyjny jest nadawany wyłącznie za pośrednictwem Internetu lub podobnej sieci elektronicznej, oraz usług telekomunikacyjnych.
źródło: www.skarbiec.biz