Biznes po skandynawsku

Pod logo Frankie’s działają punkty serwujące soki i koktajle owocowe. W zamyśle założycieli lokale miały być miejscami dla osób ceniących zdrową żywność, idealnymi na spotkania z przyjaciółmi i rodziną, jak i na spotkania biznesowe. Koncept pochodzi ze Skandynawii, a swój pierwszy punkt w Polsce uruchomił cztery lata temu we Wrocławiu. Obecnie nad Wisłą działa dziewięć barów Frankie’s w pięciu miastach: we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Olsztynie. Pięć z nich to punkty własne, pozostałe należą do franczyzobiorców.
– W tym roku mamy w planach podpisać 10 nowych umów i otworzyć kolejne sześć lokali – zapowiada Martin Hofman Laursen, właściciel Frankie’s.
Przystępujący do sieci przedsiębiorca może liczyć na pomoc w doborze lokalizacji. Zostanie również gruntownie przeszkolony i wprowadzony w tajniki biznesu Frankie’s.
– Juice Academy to program przygotowany dla nowych franczyzobiorców i pracowników. Trwa on tydzień i odbywa się w różnych lokalizacjach. Ma on na celu przybliżenie konceptu oraz pokazanie jak funkcjonuje Frankie’s. Dzięki temu po otwarciu nowego lokalu franczyzobiorca będzie miał potrzebną wiedzę i umiejętności do prowadzenia lokalu – mówi Martin Hofman Laursen.
Kwota inwestycji w punkt Frankie’s waha się między 200 tys. a 400 tys. zł. Na wysokość inwestycji wpływa wiele czynników, takich jak kaucja, urządzenia, budowa, design, płynność oraz inne wydatki. Moment, w którym biznes zaczyna być rentowny zależy głównie od lokalizacji oraz od sezonu.
– Jeżeli otworzymy lokal w galerii handlowej w grudniu przed świętami, jesteśmy w stanie zarabiać od pierwszego dnia. Jeżeli wybierzemy inną lokalizacje i otworzymy poza sezonem możemy zacząć zarabiać po około trzech miesiącach – tłumaczy franczyzodawca.
Jego zdaniem na pierwsze miesiące franczyzobiorca powinien przygotować ok. 15-50 tys. zł rezerwy finansowej. To zabezpieczenie potrzebne na początkowy okres działalności, w którym koszty zwykle przewyższają przychody. Później, gdy firma już się rozkręci, można liczyć na obroty w przedziale 600 tys. zł do 1 mln zł rocznie.
– Zyski sięgają 10-20 proc. obrotów. Nakłady inwestycyjne zwracają się po ok. 2-3 latach – mówi Martin Hofman Laursen.
By tak się stało, franczyzobiorca powinien jednak prowadzić swój biznes zgodnie z zaleceniami dawcy licencji.
– Uważam, że szczególnie ważne są dwie kwestie, jeżeli chodzi o Frankie’s – wysoka jakość produktów i obsługi klienta oraz tworzenie dobrej atmosfery w lokalu. Zawsze przywiązujemy to tego bardzo dużą wagę – tłumaczy franczyzodawca.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
– Zainwestowałem w branżę kosmetyczną, ponieważ wiem, jak powinien dbać o siebie prawdziwy facet. Proponuję takie produkty, po które sam sięgnąłbym bez wahania – mówi Artur Szpilka, jeden z czołowych polskich bokserów.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali