Zyski z cateringu
Fitkurier to nowa sieć z dietą cateringową, która rozpoczęła rozwój franczyzowy pod koniec 2019 roku.
– Koncentrujemy się na dużych miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale potencjał jest również w nieco mniejszych miejscowościach, gdzie także rośnie świadomość zdrowego odżywiania się – mówi Marcin Ciesielski, współwłaściciel marki Fitkurier.
Najpierw inwestycja, potem zyski
Koszt inwestycji w punkt Fitkurier wynosi ok. 80 tys. zł. Tyle trzeba mieć w gotówce. Pozostałą część można sfinalizować z kredytu, leasingu lub dotacji.
– Otwarcie placówki trwa zazwyczaj dwa miesiące lub, w przypadku gdy franczyzobiorca dysponuje już działającą kuchnią, jedn miesiąc. Czas zwrotu zainwestowanej gotówki szacujemy na 12 – 16 miesięcy. Koncept testowaliśmy na własnym punkcie przez rok i wszystkie dane są wynikiem tego, jak funkcjonował. Długo przygotowywaliśmy się do franczyzy. Chcieliśmy mieć pewność, że nasi partnerzy wchodzą w sprawdzony koncept, dlatego poświęciliśmy na ten proces kilka lat – zaznacza Marcin Ciesielski.
Do końca tego roku koncept zamierza otworzyć ok. 15 placówek. Jak szacuje franczyzodawca, po roku działalności standardowy punkt Fitkuriera powinien generować ok. 20-40 miesięcznego zysku, w zależność od ilości sprzedanych abonamentów oraz konsekwencji franczyzobiorcy w kontroli kosztów.
– Jest to realny wynik ponieważ franczyzobiorcy, zanim uruchomią biznes otrzymują od nas wstępną bazę klientów, która jest efektem pracy zespołu marketingu i informatyków naszej firmy. W ten sposób placówki zarabiają już od pierwszego dnia działalności – podkreśla Marcin Ciesielski.
Firma rozpoczyna intensywną kampanię promocyjną każdego punktu co najmniej miesiąc przed jego otwarciem. Dzięki temu franczyzobiorcy mają stały dopływ nowych klientów.
Franczyzodawca dodaje, że w niektórych okresach roku sprzedaż usług wrasta nawet o 70 proc. , w porównaniu ze „standardowymi” miesiącami. Przykładem jest czas zaraz po Nowym Roku, kiedy to ludzie - prawdopodobnie zmotywowani postanowieniami noworocznymi - przechodzą na dietę.
– To dobry moment na pozyskiwanie nowych klientów oraz franczyzobiorców, zmotywowanych do zmiany życia zawodowego i inwestycji we własną firmę wraz z Nowym Rokiem – wyjaśnia Marcin Ciesielski.
Marcin Ciesielski jest również właścicielem jednej z największych w Polsce sieci pizzerii Stopiątka. Aktualnie pod jej marką funkcjonuje ok. 160 placówek.
WIZYTÓWKA MARKI FITKURIER
Firma specjalizująca się w cateringu dietetycznym.
FITKURIER W 2019 ROKU
- 1 jednostka własna
- 2 jednostki franczyzowe
- koszt inwestycji ok. 80 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali