Ratunek dla restauratorów
DIETdrive to fit-restauracja, w której można zjeść posiłek na miejscu, połączona z usługą drive-thru, czyli możliwością odebrania zamówionego posiłku z samochodu, przez okienko podawcze. Koncept ruszył w styczniu 2019 roku w Tarnowie.
– U nas jedzenie jest nie tylko zdrowe, ale też świeże. Nie leży w podgrzewaczach, tylko jest przygotowywane na bieżąco – wyjaśnia Magdalena Depa-Muniak, właścicielka DIETdrive. – Dlatego, aby klient nie musiał zbyt długo czekać na realizację zamówienia, opracowaliśmy system zamówień on-line.
Klient zamawia posiłek za pośrednictwem internetu, podając preferowaną godzinę odbioru i dokonując opłaty. Dzięki temu przyjeżdża „na gotowe”. Oczywiście jest też opcja złożenia zamówienia na miejscu, ale wtedy trzeba liczyć się z koniecznością oczekiwania na realizację, maksymalnie do 20 minut. W panelu klienta jest również możliwość zaznaczenia indywidualnych preferencji, czyli że np. chcemy posiłki bezglutenowe, bez papryki itd. System będzie wówczas podpowiadał, co z dzisiejszego menu odpowiada naszym oczekiwaniom. Zamówienia można składać też telefonicznie.
System się sprawdził
W związku ze stanem epidemii sala restauracyjna DIETdrive została zamknięta, ale cały czas działa opcja drive-hru, która teraz idealnie wpisała się w nowe warunki funkcjonowania gastronomii. Poza tym, pod marką Apetyt na Zdrowie, firma od sześciu lat prowadzi też catering dietetyczny, który w obecnej sytuacji świetnie sobie radzi.
– W tej chwili cała produkcja w naszej kuchni jest przygotowywana „na wynos” – podkreśla Magdalena Depa-Muniak. – Menu restauracyjne wydajemy przez okienko podawcze, natomiast dietę pudełkową tradycyjnie dostarczamy pod drzwi. Zachowujemy wszelkie środki bezpieczeństwa, dostawy są bezkontaktowe.
Jak zauważa franczyzodawczyni DIETdrive, najtrudniejszy był pierwszy tydzień po ogłoszeniu stanu epidemii.
– To był szok dla wszystkich. Ludzie obawiali się kupowania posiłków z zewnątrz – przyznaje Magdalen Depa-Muniak. – Zaczęliśmy intensywne działania w social mediach, przedstawiające stosowane w firmie procedury: zarówno te dotychczasowe, jak i nowe, podyktowane stanem zagrożenia epidemiologicznego. To zadziałało i już w kolejnym tygodniu nasza sprzedaż wróciła do normy.
Franczyzodawczyni DIETdrive podkreśla, że jeśli chodzi o catering dietetyczny firma nie odnotowała spadku sprzedaży, a nawet wzrosty – wiosna to czas, kiedy wiele osób decyduje się bardziej zadbać o siebie.
Szkolenia dla gastronomii
Na bazie swoich doświadczeń firma przygotowała ofertę szkoleń dla właścicieli lokali gastronomicznych, pod hasłem #ratunekdlarestauracji.
– Zgłaszają się do nas właściciele lokali, z pytaniem jak to możliwe, że w cateringu wydajemy kilkaset posiłków dziennie – mówi Magdalena Depa-Muniak. – Skarżą się, że realizując teraz tylko zamówienia w dowozach nie są w stanie zarobić na utrzymanie firmy. Tak narodził się pomysł programu szkoleń on-line, które pozwolą na szybkie uruchomienie oferty cateringu dietetycznego.
W zależności od wybranego pakietu uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować lokal do potrzeb cateringu dietetycznego, otrzymają autorskie menu, biznesplan itd. W najbardziej zaawansowanej wersji można zostać franczyzobiorcą marki Apetyt na Zdrowie i uzyskać kompleksową pomoc w uruchomieniu biznesu.
Drive na licencji
Franczyzodawca cały czas szuka też licencjobiorców, którzy uruchomią koncept DIETdrive. Ten pomysł na biznes jest przeznaczony dla miast liczących przynajmniej 50 tys. mieszkańców. Potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Lokalizacji trzeba szukać w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Przede wszystkim jednak trzeba zwrócić uwagę na fakt, czy jest możliwość zorganizowania wjazdu i wyjazdu z działki, na której znajdzie się Fit Restauracja. Nie musi to być wolnostojący budynek, ale lokal na pewno powinien mieścić się na parterze, aby kierowca mógł podjechać do okienka podawczego ze swojej lewej strony i wygodnie odebrać posiłek.
Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie restauracji trzeba przeznaczyć ok. 200 tys. zł netto. Jednorazowa opłata za przystąpienie do konceptu wynosi 29 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu, a marketingowa 1 proc.
W podstawowym menu DIETdrive jest 45 pozycji jeśli chodzi o posiłki oraz 20 rodzajów napojów. Cztery razy w roku przygotowywane są dodatkowe oferty sezonowe, a dwa razy w roku świąteczne.
WIZYTÓWKA MARKI DIETDRIVE
Koncept zdrowych restauracji, połączonych z opcją drive-thru.
- kwota inwestycji ok. 200 tys. zł netto
- opłata wstępna 29 tys. zł netto
- miesięczna opłata franczyzowa 4 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali