Lodolandia startuje z kolejnym sezonem
Wiosna-lato 2021 roku będzie dziewiątym już sezonem lodowym sieci Lodolandia. Przez ten czas marka zajęła wysoką pozycję w branży lodowej w segmencie street food i podbija rynki zagraniczne pod międzynarodową nazwą Ice and Roll. W ciągu prawie dekady na rynku powstało ponad 600 punktów Lodolandia.
Sieć bardzo dobrze poradziła sobie w ubiegłym roku. Lodolandia przezwyciężyła skutki pandemii, notując wysoką sprzedaż podczas ostatniego lata, kiedy to obroty sieci wzrosły o 20 proc.
W tej chwili trwa rekrutacja franczyzobiorców, którzy chcą rozpocząć działalność w nadchodzącym sezonie.
– Marzec to najlepszy czas na decyzję o inwestycji w koncept biznesowy Lodolandia. Sprzedaż lodów rozpoczyna się w kwietniu, dlatego warto wcześniej podjąć działania, by wystartować wraz z początkiem sezonu – mówi Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy sieć Lodolandia oraz Bafra Kebab, SiGelato i Kołacz na Okrągło. – Gdy tylko pokazują się pierwsze promienie słońca, wszyscy szturmem ruszają na lody, dlatego nasi franczyzobiorcy osiągają rewelacyjne przychody już w kwietniu – dodaje Krzysztof Olesiak.
Szybka realizacja
Przygotowanie do biznesu jest bardzo proste i krótkie. Franczyzobiorca niemal od razu zaczyna zarabiać. Otrzymuje biznes „pod klucz”, czyli gotową i w pełni wyposażoną przyczepę, a działalność może rozpocząć już po dwudniowym szkoleniu. Przyczepy Lodolandia posiadają kompleksowe wyposażenie. Punkty wyposażone są również w kamery i kasoterminale, które pozwalają zdalnie kontrolować biznes. Dzięki temu franczyzobiorca widzi m.in.: aktualny stan kasy, liczbę obsłużonych klientów, personel, co też pozwala łączyć biznes z inną aktywnością zawodową.
Po stronie franczyzodawcy jest także pozyskiwanie lokalizacji: na osiedlach, w parkach oraz w otoczeniu centrów handlowych. – Interesują nas lokalizacje na zewnątrz budynków blisko głównego wejścia, gdzie punkt jest najbardziej widoczny. Zanim jednak wybierzemy konkretne miejsce, weryfikujemy natężenie ruchu oraz konkurencję. Prowadzimy ostrą selekcję, by później franczyzobiorcy dobrze zarabiali na swoim biznesie – podkreśla Krzysztof Olesiak. Zaletą konceptu jest mobilność.
Żeby dołączyć do sieci wystarczy wkład własny w wysokości 30 tys. zł. Pozostała część kwoty jest leasingowana. – Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować koszty, co jest szczególnie ważne na początku działalności. Przy dobrej pogodzie nasze punkty generują 30 tys. zł przychodów, a niektóre nawet 50 tys. zł i więcej. Zwrot zainwestowanych środków następuje po około trzech miesiącach – zapewnia Krzysztof Olesiak.
Lodolandię można również połączyć z konceptem Kołacz na Okrągło. Wówczas biznes staje się całoroczny. Inwestycja w łączony koncept wynosi wówczas 40 tys. zł.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali