Al Capone wiecznie żywy

Pierwsza pizzeria Johni Beconi została otwarta w 2008 roku w Zamościu. Koncept w stylu casual dining (typ lokalu plasującego się między fast foodem a elegancką restauracją), wystrój nawiązujący do amerykańskiego stylu i logotyp z wizerunkiem jegomościa przypominającego Ala Capone – taką ideę na swoją restaurację miał twórca marki. Pomysł chwycił, a z czasem klienci zaczęli dopytywać, czy jest szansa, by powielić go na licencji. To skłoniło założyciela Johni Beconi do opracowania systemu franczyzowego. Lokal w Zamościu ma służyć za wzorzec dla przyszłych partnerów.
- Na rynku działa wiele pizzerii, które mają tylko jeden punkt własny, albo jeden działający na licencji franczyzowej – tłumaczy decyzję Michał Malec, franczyzodawca systemu. - Zasadą prowadzenia biznesu w gastronomii jest skrupulatne i konsekwentne doglądanie oraz kontrolowanie lokalu. Nie da się utrzymać dobrej jakości na odległość. Trzeba cały czas mieć styczność z lokalem i zatrudnionym personelem. Dlatego właśnie, by nie stracić na jakości oraz wypracowanym przez nas know-how, zdecydowaliśmy się przekazać naszą wiedzę i doświadczenie przyszłym biorcom licencji.
Pionierski lokal franczyzowy uruchomiono w 2011 roku w Koninie, a kolejne otwarcia są zdaniem franczyzodawcy kwestią czasu.
- Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma przyszłymi franczyzobiorcami. Miejmy nadzieje, że już niebawem będziemy mogli odwiedzić restaurację Johni Beconi w Warszawie i na Śląsku - mówi Malec.
Potencjalny franczyzobiorca sieci nie musi mieć wcześniejszego doświadczenia w gastronomii - na starcie współpracy czeka go kompleksowe szkolenie. Wymagana jest natomiast determinacja do pracy, a także określony wkład finansowy. Inwestycja we własną pizzerię spod znaku Johni Beconi sięga kwoty ok. 80 tys. zł. - Realny okres zwrotu inwestycji powinien wynosić maksymalnie dwa lata – przewiduje Michał Malec.
Franczyzodawca Johni Beconi nie obawia się gorszej koniunktury w branży gastronomicznej. Jego zdaniem na spadki obrotów narażone są głównie lokale typu premium, wyróżniające się droższą ofertą i wyższym standardem usług.
- Obiad w takiej restauracji to co najmniej wydatek 35 zł na osobę, czyli rodzina czteroosobowa musi wydać min. 140 zł. Przykładowa pizza w Johni Beconi o rozmiarze 45 cm to średni koszt 28 zł, zatem zostaje nam w kieszeni dużo więcej pieniędzy – kalkuluje Malec. - Społeczeństwo jest oszczędne, konsumenci zaczynają liczyć się z każdą wydaną złotówkę.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU




















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali