Ostra selekcja

Lokale z szyldem Zdrowa Krowa Slow Food Fast serwują burgery, przygotowane z wysokiej jakości wołowiny, pieczywa i warzyw. Koncept sprawdził się już na Śląsku, gdzie funkcjonuje od kilku lat. Stacjonarne burgerownie działają w Katowicach i Gliwicach, funkcjonują też dwa food trucki. Wszystko to jednostki własne franczyzodawcy.
– Food trucki działały wcześniej we franczyzie, ale kontrola nad nimi były utrudniona, w związku z tym przejęliśmy je we własne zarządzanie – nie ukrywa Robert Kuc, właściciel marki Zdrowa Krowa. – W naszym koncepcie bardzo ważna jest jakość. A franczyzobiorcy próbowali wprowadzać własne produkty, nie odpowiadające naszym standardom. Trudno było to na bieżąco kontrolować, bo food trucki to specyficzna działalność, co chwilę są w innym miejscu. Dlatego zrezygnowaliśmy z franczyzy w ich przypadku.
Ale nadal we franczyzie można otworzyć lokal stacjonarny. Na taką inwestycję trzeba przeznaczyć – według wyliczeń licencjodawcy – minimum 120 tys. zł. Na burgerownię potrzebny jest lokal o powierzchni przynajmniej 80 m2, w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane przez franczyzodawce lokalizacje to miejsca przy ruchliwych ulicach, rynkach, głównych deptakach, w okolicach nocnych klubów, gdzie jest dużo młodzieży. W galeriach handlowych burgerownię Zdrowa Krowa można otworzyć, ale tylko poza strefą food court, by nie była kojarzona z obecnymi tam zwykle fast foodami. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. pakiet szkoleń, obrandowanie lokalu, pomoc przy rekrutacji pracowników i otwarciu punktu, oprogramowanie POS, tzw. starter marketingowy. Miesięczna opłata to 6 proc. od obrotu, plus 2 proc. na fundusz marketingowy. Ta ostatnia opłata nie jest obowiązkowa, franczyzobiorca może sam zająć się marketingiem, według wytycznych licencjodawcy. Właściciele lokali zaopatrują się w produkty u wskazanych przez licencjodawcę dostawców.
– Trudno budować sieć opartą na produktach wysokiej jakości – mówi Robert Kuc. – Dlatego starannie segregujemy franczyzobiorców. Na 80 bardzo konkretnych rozmów ostatecznie na razie wyłoniliśmy tylko jedną osobę, która we wrześniu otworzy lokal franczyzowy w Katowicach. Ale nie chcemy rozwijać się kosztem obniżenia jakości.
Okres oczekiwania na rentowność lokalu – jak wynika z doświadczeń franczyzodawcy – wynosi od 6 do 8 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali