Modry Słoń
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Czeskie wydawnictwo Modry Słoń specjalizuje się w publikacji personalizowanych książek z bajkami dla dzieci, a także łamigłówek oraz pomocy dydaktycznych. Personalizacja polega na wpisaniu do książki prawdziwych imion i nazwisk małych czytelników i ich przyjaciół, a przygody dzieją się zawsze tam, gdzie dzieci naprawdę mieszkają. Dzięki temu publikacje wydawnictwa skuteczniej niż inne książki motywują najmłodszych do czytania i pozwalają im poczuć magię ukrytą w opowieściach. W książkach można zamieścić albo zdjęcie dziecka, albo avatar zgodny z wyglądem dziecka oraz dedykację.
Naszymi klientami są rodzice, dziadkowie i opiekunowie dzieci, a także placówki edukacyjne (przedszkola, szkoły, domy kultury) fundujące dzieciom nagrody oraz prezenty np. na zakończenie roku szkolnego. Książki są kupowane również przez firmy na prezenty świąteczne w ramach funduszu socjalnego.
Wydawnictwo poszukuje w Polsce Partnerów, którzy profesjonalnie zajmą się sprzedażą książek i pomocy dydaktycznych. Praca polega na zbieraniu zamówień i przesyłaniu ich do naszej centrali. Produkcją książek i dostawą do klienta zajmuje się centrala wydawnictwa. Wiedzę na temat produktów oraz zamówień w internecie Partner otrzyma od wydawnictwa w ramach szkolenia wstępnego.
Od 1998 roku Modry Słoń wydał ponad 60 tytułów; są to książki napisane i zilustrowane specjalnie dla wydawnictwa. W Czechach każdy z tytułów stał się bestsellerem wśród pozycji dla najmłodszych. W 2001 roku wydawnictwo stworzyło Tangle Book – grę dydaktyczną, która otrzymała tytuł dobrej, mądrej zabawki („Right toy“). W Polsce działania naszego wydawnictwa objął patronatem telewizyjny kanał dziecięcy TVP abc.
W 2011 roku Modry Słoń zainicjowało projekt CZYTAM, w którym wzięły udział dzieci ze szkół podstawowych. Oceniano umiejętności czytania u dzieci przed i po przeczytaniu spersonalizowanej książki. Badanie wskazało, że dostosowanie treści książki do młodego czytelnika to niezwykle motywujące narzędzie w nauce czytania. Taką opinię wydało Czeskie Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu – wyniki świadczyły o wzroście umiejętności czytania o 28%.
Modry Słoń regularnie uczestniczy w targach FOR KIDS i FOR BABIES. Wydawnictwo ma na swoim koncie nagrodę Grand Prix Awards za spersonalizowaną książkę „Robin“.
JEDNOSTKI WŁASNE
Opava - Czechy
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
Działamy w Czechach, w Słowacji, we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, oraz w Bośni i Hercegowinie. W Polsce zdecydowaliśmy się w 2022 roku na sprzedaż licencji partnerskich.
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- Przygotowanie merytoryczne Partnera do procesu sprzedaży, m.in. przekazanie wiedzy na temat książek oraz pomocy dydaktycznych dla dzieci oferowanych przez wydawnictwo
- Nauka obsługi platformy internetowej do sprzedaży książek
- Wydrukowanie książki w języku polskim i dostawa
- Przygotowanie materiałów reklamowych potrzebnych w procesie sprzedaży
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Cena licencji dla Partnera to 890 zł. Partner pokrywa tylko REALNY koszt ulotek i wizytówek. Wydawnictwo przesyła Partnerowi materiały potrzebne do prezentacji:
Spersonalizowane ulotki w formacie A3 z opisem wszystkich produktów.
Zestaw do prezentacji obejmuje:
- 2x leporello (składana książka dla małych dzieci)
- 2 klasyczne bajki
- 2 książki z Avatarem
- 2 przeplatanki
- 200 wizytówek
- 500 ulotek
Dodatkowo kwota licencji obejmuje szkolenie wstępne.
ZASADY WYNAGRODZENIA
Każdy klient wpisując kod Partnera zyskuje 5% w stosunku do cen w Internecie. Partner otrzymuje 20% liczone od ceny sprzedaży. Jeśli Partner sprzeda więcej niż 100 książek miesięcznie, automatycznie jego wynagrodzenie rośnie do 30% (i jest liczone od wszystkich książek). Okresem rozliczeniowym jest miesiąc.
Umowa agencji może być rozwiązana przez wydawnictwo, jeśli sprzedaż Partnera przez 3 miesiące nie przekroczy 100 książek. Partner zyskuje wyłączność na powiat. W Polsce jest 214 powiatów i 66 miast na prawach powiatów.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- sympatia wobec dzieci, czytanie książek, podstawowa wiedza o rynku wydawniczym,
- umiejętności sprzedażowe, wiedza o technikach sprzedaży będzie atutem,
- wiara w misję wydawnictwa – dzieci szybciej uczą się czytać przez spersonalizowane książki,
- odwaga do podjęcia wyzwania na rynku książek i pomocy dydaktycznych,
- UWAGA: kontakt z centralą w Czechach odbywa się po polsku.
Wydawnictwo wymaga od Partnera prowadzenia działań Public Relations w swoich mediach społecznościowych (facebook, instagram). Doświadczenie przy prowadzeniu sklepu internetowego będzie dodatkowym atutem.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Kontakt w Polsce: Joanna Kurda
kom. 607 040 454
email: j.kurda-slodkowska@modryslon.pl
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Modrý Slon s.r.o. (Válečkova 990/16, 747 05 Opava). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Modry Słoń oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie modryslon.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Wystarczy 5 tys. zł na opłatę franczyzową i około 10 tys. zł na wynajem i wyposażenie lokalu, aby otworzyć szkołę językową – mówi Katarzyna Albecka, właścicielka Speaky Frog.
Nie trzeba mieć wykształcenia pedagogicznego, żeby móc prowadzić biznes edukacyjny. Licencję na biznes w tej branży znajdziemy na Targach Franczyza, które odbędą się już 24-26 października.
Zanim Szymon Fenikowski zdecydował się na współpracę z Edukido, dzwonił do innych partnerów z pytaniem, jak im idzie. Co odpowiadali?
Marek Karwański, masterfranczyzobiorca szkoły muzycznej Yamaha, 30 lat temu jako pierwszy otworzył w Polsce placówkę pod tym szyldem.
Szkole La Mancha przybywa partnerów i klientów. Co przyciąga Polaków do nauki hiszpańskiego?
Franczyza to rodzaj współpracy między niezależnymi przedsiębiorcami. Franczyzodawca udostępnia swoje „know-how” oraz markę, ale w zamian pobiera opłatę od franczyzobiorcy, który może korzystać ze sprawdzonego pomysłu na biznes.
Umowa franczyzy jest podstawą, w oparciu o którą budowane są stosunki między franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Jakie postanowienia powinna zawierać?
Wśród najważniejszych przepisów regulujących umowę franczyzy należy wymienić kodeks cywilny i szereg przepisów prawa polskiego i międzynarodowego.
Rekrutacja franczyzobiorców to złożony proces. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, gdzie szukać i jak rekrutować franczyzobiorców.
Franczyza umożliwia szybki i intensywny rozwój sieci sprzedaży produktów lub usług.
Edu3Dkacja pokazuje dzieciom, jak korzystać z nowych technologii. Czy na prowadzeniu takich zajęć można zarobić?
Nie trzeba być zawodowym tancerzem, żeby móc prowadzić szkołę tańca. Ale na pewno trzeba mieć smykałkę do biznesu. Obejrzyj program "Firma" i poznaj tajniki tanecznego biznesu.
Sieciowa szkoła języka hiszpańskiego chce mieć dziesięć punktów w Polsce. Dlaczego nie więcej?
Firma otworzyła cztery zagraniczne placówki. W jakich europejskich krajach rozwija się sieć?
– W minionym roku nie otworzył się żaden oddział Socatots, ani BSS. Jednak w tym roku spokojnie wznawiamy ofertę – mówi Dorota Uciechowska, prezes Polskiej Konfederacji FDS
– Dzisiaj naszą konkurencją są nie tylko inne szkoły czy lektorzy, ale również sztuczna inteligencja – mówi Anna Urbańska z Instytutu Colina Rose.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Kto może inwestować w nieruchomości, ile można zarobić na wynajmie mieszkań? I jak się do tego zabrać, żeby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyka?
Otwieramy wine bar, perfumerię, wypożyczalnię samochodów, pizzerię, pralnię, sklep spożywczy, monopolowy, z serami i zakładamy hodowlę kóz.
Franczyza to sprawdzona metoda współpracy, z której korzystają tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Na czym polega ten model biznesowy?
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.